de pil

Ik wil weer met de pil beginnen maar wanneer begin ik met de eerste pil. Weet iemand dit.... eerste dag van de menstruatie... laatste dag?
alvast bedankt.

groetjes kirsten, mama van tyche

Hai,

Ben toevallig gister bij de apotheek geweest om de pil te halen, want ook ik wil weer beginnen! Je kunt inderdaad op de eerste dag beginnen van je menstruatie, maar dan heb je wel een hoge kans op doorbraakbloedingen en dat is niet prettig.

Een andere optie is om de eerste zaterdag na je menstruatie te beginnen (ook al ben je nog ongesteld op die dag). Voordeel is dat je in het weekend weinig last zal hebben van je menstruatie (hopelijk). De laatste manier is geloof ik om op de vijfde dag te beginnen, maar die weet ik niet meer zeker.

Zelf kies ik ervoor om op de eerste zaterdag te beginnen. Voordat ik zwanger werd had ik dit ook gedaan en dat beviel me prima!

Succes ermee!

Groetjes Jacqueline

ik was gewoon na een week al, op advies van vk, gewoon op een willekeurige dag begonnen. Dit omdat je moeilijk wist wanneer je nu ongesteld was of vloeide, en de pil veilig zou zijn tegen de tijd dat je weer "van bil" wilde gaan haha..

Ik moest weer helemaal wennen aan het slikken van de pil en vergat er dus soms wel eens eentje, maar ja,.. had toch nog geen zin in dat gefriemel haha..

Gewoon beginnen dus.. en éigenlijk hoor je te beginnen op de éérste dag van je menstruatie. Hij is dan gelijk veilig en ja een eventuele tussentijdse bloeding van een dag zou ik liever hebben als weer een bolle buik op dit moment

Groetjes!

Esmé mv kay

Hoi,

De verloskundige zei dat je op een willekeurige dag kan beginnen met de pil,
maar dan moet je de 1e maand (strip) wel een condoom gebruiken want het is nog niet veilig.
5 weken na de bevalling was ik ongesteld, dit heb ik helemaaaal niet gemist de afgelopen 9 maanden.

groetjes

Jama

hoi,
tegen mij zei de verloskundige dat ik 2 weken na de bevalling met de pil kon beginnen.
2 weken later was ik ongesteld.

de pil is dan inderdaad de eerste maand niet veilig

groetjes servie en dana

Hoi,

Bij mij zei de verloskundige dat ik met de pil kon beginnen wanneer mij dat uitkwam.
Maar ze zei er wel bij dat hun advieseren om de eerste menstruatie even af te wachten.
Om je lichaam weer een beetje tot zichzelf te laten komen.
Ik heb die dus even afgewacht en ben toen op een zondag begonnen met de pil.
Deed ik eerst ook altijd, dus dat ben ik gewend.
Let inderdaad wel op dat  die dan  niet veilig is de eerste strip.
Als je de eerste dag van je menstruatie begint met de pil is ie wel meteen veilig.

Pfff, ik moet er wel aan wennen weer....ik vergeet hem snel

Groetjes Marina.

mijn vlk zei dat ik ook na twee weken kon beginnen.maar ik belde van de week mijn huisarts en de assistente zei dat hun altijd aanraden om eerst gewoon een keer ongesteld te worden.en zo staat het ook in het boekje van mijn pil.ik heb een wat zwaardere(diane pil).ik wacht toch maar mijn eerste menstruatie af.lijkt me beter.dan de bij heb toch niet z,on haast als het om dat ene gaat,want ik heb hechtingen die nog moeten genezen hi.groetjes piewie-mama van mila.

Terug
Bovenaan