De poepluierchallenge...

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik heb eigenlijk geen vraag, maar vind het gewoon leuk om iets te delen met jullie!</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Mijn zoontje van ondertussen 15 weken wordt met de dag beweeglijker lijkt het. Het is altijd een druk en beweeglijk mannetje geweest, maar de laatste dagen lijkt het steeds meer te worden.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Erg leuk om te zien, maar er zitten ook nadelen aan!</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Zoals met verschonen bijvoorbeeld....</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Vanochtend had hij een poepluier en ik loop met hem naar boven om hem te verschonen. Ik leg m op het aankleedkussen en pak alle spulletjes die ik nodig heb erbij. So far, so good... Ik leg alvast n schonen luier onder zijn billen en trek doe zijn vieze luier open.  Juist, volle bak weer deze ochtend! Tot aan de navel toe zeg maar. En meneertje spartelkous vindt het fijn om met zijn grijpgrage handjes alles vast te pakken wat los en vast zit en pakt het minipotje sudocreme (war ik vergeten was op te ruimen) en zwaait met zijn armpje en ja hoor, je raad het al... dat potje belandt dus precies tussen zijn beentjes in de vieze luier... Terwijl ik het potje er tussenuit vis en zo goed en kwaad als t kan, snel ff schoonpoets, gaat dat zelfde grijpgrage handje naar net beneden zijn navel door, jawel het is echt waar, zijn eigen poep. Ik kon nog net op tijd dat grijpgrage handje pakken voordat het in zijn mondje belandde, want ja, tegenwoordig stopt hij het liefste zijn eigen handjes in zijn mond. Ik snel zijn handje schoonmaken, zodat hij ondertussen alle tijd had om vervolgens, je voelt m waarschijnlijk al aankomen, zijn trappelgrage voetje middenin zijn eigen, zojuist vers geproduceerde,  hoop te planten! Nee, echt waar, dit verzin ik niet, het is echt gebeurd! Ik met mijn ene arm zijn trappelende beentjes in de lucht houden en met mijn andere hand snel die vieze luier onder hem vandaan halen. Natuurlijk zitten mijn eigen vingers vervolgens ook onder en de chaos is compleet! Ondertussen wordt meneertje wat ongeduldig en begint ook nog behoorlijk te mopperen. Een mopperende (lees: ondertussen krijsende) baby zijn billen insmeren, een schone luier aandoen, rompertje dichtmaken en zijn kleertjes aandoen is ook een uitdaging op zich.. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Met een knalrood, bezweet hoofd van de inspanning, liep ik weer naar beneden.  Beneden aangekomen vroeg mijn man of ik misschien ergens hulp bij nodig had... Dit wel met een grote knipoog, maar toch!  </span></p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Zijn er moeders die zich herkennen in de uitdaging van een steeds actiever wordende baby en luiers verschonen? Of ben ik hier de enige sukkel, haha!</span></p>

Heel herkenbaar! Me zoon is wel wat ouder (15 maanden) maar het is een strijd met hem sinds hij kon draaien. Hij is inmiddels al heel sterk dus ik moet hem echt goed vasthouden. Wat ik doe is alles klaarleggen voordat ik hem ga verschonen en paar billendoekjes klaarzetten, want die blijven ook soms aanelkaar vast als ik ze eruit trek. En ik leid hem altijd af met een speeltje of iets wat hij leuk vind zo is hij afgeleid en kan ik hem snel verschonen. 

Oh dat is een goede tip van t rompertje! Ga ik eens proberen haha!
jaaa hahaha die sokjes! Die heb ik al van begin af aan uit gedaan met verschonen. Was ook een tip van de kraamhulp toen.
Ach ja, zo maken we ook wel vanalles mee met die kleintjes van ons! ?

Voor mij komt deze situatie maar al te bekend voor... handen en voeten in de poep, rompertje onder, hele verschoontafel vies, ik natuurlijk ook helemaal onder, echt een Feest.
Zelfs nu is het verschoon feestje erger geworden. Hij moet en zal op zijn buik liggen, of iets in zijn handen hebben. Aangezien ik hem al snel door heb en knuffeldoekjes aan het verzamelen ben (echt je kan geen stap zetten of je komt er al eentje tegen) geef ik hem een van zijn knuffeldoekjes die in de buurt ligt. Hij propt het ding in zijn mond (met veel moeite en weinig succes) of bestudeert het aandachtig en ik ben binnen 2 seconden klaar met het verschonen van zijn poepluier, en niks is vies :D

Hahahahaha wat een heerlijk verhaal! Ik klap de vieze luier altijd meteen dubbel zodat er geen voeten in belanden, maar dit gaat me vast ook nog wel overkomen! Bedankt voor t delen, ik heb er heerlijk om gelachen! Life of a mom!

Terug
Bovenaan