de puzzel was een succes

A

Anoniem

Guest
hoi lieve meiden
ten eerste bedankt voor jullie berichtjes,
en ja hoor zoals verwacht waren me ouders door het dolle heen van geluk me schoonouders waren zoals verwacht weer lekker afstandelijk ze konden ons niet eens feliciteren

maar goed wij zijn dolgelukkig en daar gaat het om
dikke kus angela

Hee,

Ik heb het verhaal geloof ik even gemist. Waarom reageerden je schoonouders niet enthousiast dan? Zijn ze niet blij?
gr.Ing

hoi inge

me schoonouders zijn een beetje raar
ze reageren op alles heel koeltjes zit in hun karakter maar uiteindelijk zullen ze wel blij zijn duurt alleen even was bij de vorige twee zwangerschappen ook ik ben het dus gewend komt wel goed hoop ik

gr angela

Gewoon geen enthousiaste karakters dus maar stiekum toch best blij!! Ach iedereen is anders. Mijn schoonmoeder spreken we momenteel helemaal niet. Dat is pas een heks. Ze heeft hele lelijke dingen gezegd in september over onze keuze voor ivf (dat doe je toch niet en straks komt er niemand op kraamvisite enz enz enz). Dit was de druppel die de overvolle emmer deed overlopen (ze is vaker zo) maar mevrouw weigert excuses aan te bieden en wij zijn er klaar mee om haar er maar weer mee weg te laten komen. We hebben haar pas laten weten dat de deur openstaat als ze het goed wil maken maar nee hoor allemaal verwijten aan ons adres. Ze is liever niet betrokken bij de zwangerschap dan dat ze een keer haar ongelijk toegeeft. Echt het type wat straks mooi weer komt spelen als het kindje geboren is... Nou dan ben je dus te laat denk ik dan... Maargoed lang verhaal!
x ing

Wat kunnen sommige mensen het zichzelf en anderen toch moeilijk maken he? Als ik deze verhalen dan weer lees....
Ik vind het ook heel erg dubbel. Mijn moeder is al heel lang dood en die had ik graag bij mijn zwangerschappen willen betrekken, ging helaas niet. De ouders van mijn man zijn er ook niet meer. Dan denk ik, ik zou er heel veel voor over hebben om ze er nog wel bij te kunnen betrekken.
Maar als ik dan lees hoe vervelend (schoon)ouders kunnen reageren dan ben ik ook wel blij dat ik geen vervelende bemoeienissen heb gehad.
En sorry dat ik het zeg, maar Inge, jouw schoonmoeder, die heeft geen plaat, maar een hele houtzagerij voor haar kop! In plaats van dat ze jullie steunt. Ze heeft zelf kinderen gekregen, dus ze weet niet hoe moeilijk het is als het niet vanzelf gaat. Maar dat wil toch niet zeggen dat ze jullie je geluk moet "afraden". En over die kraamvisite: mensen die jullie verhaal kennen zullen voor jullie extra blij zijn en juist allemaal wel op kraamvisite komen!
Patricia

Hee Patricia,

Je hebt helemaal gelijk! Mijn schoonmoeder heeft een heel flatgebouw voor haar hoofd!! Ze is altijd al erg egocentrisch geweest. Mijn man heeft nooit echt een moeder gehad die zich als moeder gedroeg. Moest in zijn pubertijd zijn eigen tandpasta betalen want tja das te duur. Studeren? zelf betalen (en ze hadden het wel hoor), gingen ze het weekend weg was er niks in huis, at ik mee moest ie betalen van zijn studiebeurs... Raar wijf is het. We hadden het contact redelijk op peil. Gewoon uit fatsoen en omdat het gewoon lastig is om haar te ontlopen overal. Maargoed in september zater wij in de ivf en hadden we even geen puf voor een bbq die zij gaf. Dat weekend zat al heel vol en daarnaast kwam de zoon van haar vriend met een kindje van een maand... Op zich niet erg maar mijn schoonmoeder had al eens geroepen van hee leuk he dat zij zwanger is dan wordt ik toch oma!! (grrrr). Wij zaten daar gewoon bij terwijl we al jaren aan het proberen waren. Deze bbq zagen we haar dus al helemaal lopen met de nieuwe baby..kijk eens ik ben oma!! En het ons dan onder de neus duwen. Wij hebben heel netjes gezegd dat we graag nog eens kwamen eten maar dat we deze keer even voor onszelf kozen. We waren te druk en hadden even geen zin in kleine kinderen. (met ivf is het echt verstand op nul). Nou toen zei ze dus als je overal maar wegblijft komt er straks als jullie EINDELIJK ja hoor je me EINDELIJK eens kinderen krijgen niemand meer bij jullie! Toen zei ik je kwetst me dus je kunt dit beter terugnemen. Zegt ze het is toch zooooo!!! Toen heb ik de telefoon aan mijn man gegeven. Daar begon ze weer tegen en die verweet ze van alles dus die heeft gezegd als je me niet respecteert om mijn gevoelens en keuzes dan zijn we even uitgepraat. Nou toen hing ze op. Vervolgens werd ik zwanger en nu is ze kwaad dat we haar niet hebben gebeld met dit nieuws. Ik heb haar laten weten dat het finaal misging met de zwangerschap en haar zoon haar steun heel hard nodig had maar nee hoor. Geen interesse... Die komt straks als het weer goed gaat de oma uitgangen. Nou mooi niet dus. Dan bekijkt ze het ook maar. Niet de lasten wel de lusten?? En mijn ouders maar in de stress zitten de afgelopen weken en alles voor ons doen,....die worden straks opa en oma en zij niet. Helaas is de vader van mijn man overleden. Dat was een schat.
x ing

Hee Patricia,

Je hebt helemaal gelijk! Mijn schoonmoeder heeft een heel flatgebouw voor haar hoofd!! Ze is altijd al erg egocentrisch geweest. Mijn man heeft nooit echt een moeder gehad die zich als moeder gedroeg. Moest in zijn pubertijd zijn eigen tandpasta betalen want tja das te duur. Studeren? zelf betalen (en ze hadden het wel hoor), gingen ze het weekend weg was er niks in huis, at ik mee moest ie betalen van zijn studiebeurs... Raar wijf is het. We hadden het contact redelijk op peil. Gewoon uit fatsoen en omdat het gewoon lastig is om haar te ontlopen overal. Maargoed in september zater wij in de ivf en hadden we even geen puf voor een bbq die zij gaf. Dat weekend zat al heel vol en daarnaast kwam de zoon van haar vriend met een kindje van een maand... Op zich niet erg maar mijn schoonmoeder had al eens geroepen van hee leuk he dat zij zwanger is dan wordt ik toch oma!! (grrrr). Wij zaten daar gewoon bij terwijl we al jaren aan het proberen waren. Deze bbq zagen we haar dus al helemaal lopen met de nieuwe baby..kijk eens ik ben oma!! En het ons dan onder de neus duwen. Wij hebben heel netjes gezegd dat we graag nog eens kwamen eten maar dat we deze keer even voor onszelf kozen. We waren te druk en hadden even geen zin in kleine kinderen. (met ivf is het echt verstand op nul). Nou toen zei ze dus als je overal maar wegblijft komt er straks als jullie EINDELIJK ja hoor je me EINDELIJK eens kinderen krijgen niemand meer bij jullie! Toen zei ik je kwetst me dus je kunt dit beter terugnemen. Zegt ze het is toch zooooo!!! Toen heb ik de telefoon aan mijn man gegeven. Daar begon ze weer tegen en die verweet ze van alles dus die heeft gezegd als je me niet respecteert om mijn gevoelens en keuzes dan zijn we even uitgepraat. Nou toen hing ze op. Vervolgens werd ik zwanger en nu is ze kwaad dat we haar niet hebben gebeld met dit nieuws. Ik heb haar laten weten dat het finaal misging met de zwangerschap en haar zoon haar steun heel hard nodig had maar nee hoor. Geen interesse... Die komt straks als het weer goed gaat de oma uitgangen. Nou mooi niet dus. Dan bekijkt ze het ook maar. Niet de lasten wel de lusten?? En mijn ouders maar in de stress zitten de afgelopen weken en alles voor ons doen,....die worden straks opa en oma en zij niet. Helaas is de vader van mijn man overleden. Dat was een schat.
x ing

Hallo Inge,

He wat jammer dat je schoonmoeder zo reageerd zeg. Waarom kunnen mensen niet gewoon eens blij zijn en elkaars keuze respecteren. Wat is er trouwens mis met ivf. Ik snap dat niet hoor, maar goed.

Voral om wat jullie allemaal meegemaakt hebben kun je zoiets er niet ook nog bij hebben zeg. Jammmer.

Gr Vanessa

Terug
Bovenaan