De slaapzak

Ik heb misschien een domme vraag........Ik hoor jullie vaak over een slaapzak praten, maar wanneer wordt er een slaapzak gebruikt? Want mijn zoontje (6 maanden) is een buikslaper al sinds geboorte; maar daar maak ik me niet meer druk om, maar sinds kort slaapt hij vrij onrustig en bezoekt alle hoeken van het ledikantje. Helpt zo'n slaapzak om op een plek te blijven slapen? en als dat het geval is en ik wil eentje aanschaffen.......waar moet ik allemaal op letten? Komen ze in vershillende maten? Moeten ze strak aan het lichaampje zitten? En kan ik dan dekentje/lakentje wegdoen, vooral nu dat het zo warm is? Kortom ik wil er alles over weten.

Groetjes Desi mv Duncan
 
Ik heb mijn kindje al vrij snel een slaapzak aan gedaan, ook zij slaapt heel onrustig en ligt gerust ondersteboven in bed. Ik was bang dat ze onder het dekentje zou kruipen. Een slaapzakje helpt niet om op haar plaats te blijven, maar ze kan in ieder geval geen kou krijgen omdat ze niet onder een dekentje/lakentje ligt. Nu met dit weer heeft ze alleen een pyjamaatje aan, het is toch veel te warm nu.
Je hebt wel verschillende maten van zakken, 70 cm, 90 cm en 110 cm. Als ik jou was zou ik met de kleinste beginnen, let er wel op dat de armsgaten niet te wijd zijn, dan kan je kindje in de slaapzak glijden. Desnoods kun je de armsgaten verkleinen door een paar steekjes te zetten. Ik heb slaapzakken van de prenatal, die vind ik heel fijn en je hebt zomer en winterzakken. Ze zitten losjes om haar lijfje, maar ook weer niet te ruim. Eigenlijk precies goed.
Het is toch helemaal niet erg dat hij door zijn ledikantje zwerft? Met een slaapzakje blijft hij in ieder geval altijd warm.
Succes!
 
Hoi Desi, Mijn dochtertje werd op een gegeven moment 's nachts wakker omdat ze helemaal ergens anders lag. Toen ben ik begonnen met een slaapzak. Ik vind het erg prettig. Ze blijft beter op haar plek! Je hebt zomer en winter slaapzakken. Je hebt ze in verschillende lengtes. Ik heb er eentje van 80 cm. Dat is volgens mij de kleinste. Ligt eraan hoe groot je zoontje is. Sinds deze week heb ik er geen dekentje meer over. Maar als je hem toch graag wilt toedekken kan je er alleen een lakentje overheen doen. Hij zit bij mijn dochter niet strak om het lichaampje. Succes!!! Groetjes Laura
 
kim lag al met 8 weken in haar slaapzak omdat ze zich toen al bloottrapte. Omdat ze nu echt alle standen in bed al heeft gehad, stop ik nu de onderkant vast onder het matrasje en dat helpt wel. Ik heb nu een zomerslaapzakje van dunne stof en dek haar alleen met een lakentje toe, anders vindt ik het zo kaal zeg maar.

gr sandra
 
Hallo Desi

Ik deed mijn zoon al na een maand in een slaapzakje omdat hij zich, net als Kim hierboven, bloot trapte.
Ik had toen een winterslaapzakje in maat 74 (bij C&A verkopen ze de kleinste maat) en nu ligt hij in een zomerslaapzak in maat 80 van de DA-drogist. Ik heb nu wel gemerkt dat hij ondanks dat hij in een zak ligt, zijn hele bed doorgaat en daarom stop ik nu de onderkant van de zak onder zijn matras. Ik zou als ik jou was niet beginnen aan riemen e.d.
Waar je verder op moet letten is dat de armsgaten niet te groot zijn en dat hij er niet met zijn hoofdje door heen kan. Mocht het nou zo zijn dat je het niet geheel vertrouwd, dan zou je desnoods over de slaapzak heen een truitje of thirte aan kunnen doen, dan kan hij er ook niet in wegduiken.
Succes ermee.

Groetjes Nadia
 
Terug
Bovenaan