De speen de deur uit..haha

We zijn twee weken gelden begonnen met aftellen..De speen zou de deur uit gaan..Lieve wist het, en we hebben nu dus sinds gisteren geen speen meer.
Ze heeft gisteren 3 speentjes zelf weggegooit!
Deed het heel knap, en we hebben afscheid genomen..haha
Het ging goed..de hele ochtend..behalve toen ze naar bed ging!
Toen heeft ze een uur liggen huilen!
Maar we houden vol..
Gisterenmiddag een knuffelmuis gekocht..als vervanging..
En gisteravond ging ze eigenlijk zonder huilen gewoon slapen..
Het enige is ; vroeger wakker..Waar ze normaal haar speen weer even pakt, en lekker gaat liggen..komt ze nu niet in slaap..
Maarja, dat slaapmonster van ons, slaapt altijd goed, dus verwacht dat dat op termijn wel weer goed komt.
Ik dacht; Waarom nog langer wachten..het zal altijd even afkicken worden..We hebben er naar toe geleefd, en nu is het gewoon klaar ermee..
Ruim voor de drukke feestmaand...want dat leek me ook niks.
Maar wel een gedoe..onze oudste twee hadden nooit een speen..dus even zoeken ..
Zal blij zijn als het spenentijdperk voorgoed achter ons is..

Gr Rina

Hoi Rina,

Wat fijn dat ze van d'r speen af is! Niet meer het zoeken naar de speen, maar gewoon slapen!
Toen Feline 2 werd heb ik gezegd (de speen lag beneden en ik had geen zin om naar beneden te lopen om hem te halen) dat ze nu een grote meid was en geen speen meer kreeg.
Eerst ging ze even piepen, maar de volgende dag nam ze genoegen met mijn antwoord dat ze hem niet kreeg. En de 3e dag vroeg ze er niet eens meer naar!
Gijs heeft ook een speen, maar die ga ik t zelfde afleren als bij Feline als hij 2 is. Moet trouwens zeggen dat Gijs wil duimen, maar ik liever een speen wil want die kan je goed afleren, vandaar dat hij 'n speen heeft.

groetjes Maris

Het blijkt wel dat het best mee valt.

Enige tijd geleden had Vera allemaal wondjes op haar gezicht die ze telkens als ze in haar bed lag kapot krabte. Ik had haar handschoentjes aan gedaan zodat ze niet kon krabben....
Ze was er helemaal trots op!

Tot dat bleek dat ze met alleen het duimpjes ook kon krabben...
De volgende dag handschoentjes aangetrokken met alle vingertjes erin.....eerst was het wel een beetje piepen maar zelfs dat vond ze niet erg. na twee keer een week handschoenen aan duimde ze niet meer! Nu na een paar weken zie ik haar 's nachts toch weer met een duim, maar ik denk dat het makkelijk af te leren is.

Ook Vera was wel vroeger wakker 's ochtends. Normaal pakte ze dan haar duimpje nog even....

Groetjes Karin

hey rina,

goed hoor van Lieve en idd goed voorbereiden is het halve werk!
Jelte was toen niet voorbereid omdat we em toen kwijt waren...
Maar fijn toch?!
Goed gedaan LIEVE! Ook namens Jelte!!

liefs Sas.

Hoi hoi,

Knap hoor van Lieve!
Sven is ook echt een speenverslaafde maar ik hou het toch nog even zo. Hij heeft er zoveel steun aan en nu hij echt in de peuterpuberteit zit en soms zichzelf kwijt is, is dat zijn enige rustpunt. Hij krijgt zijn speentjes ook echt alleen in bed en in de auto.
Als hij wat ouder is en wat meer kan begrijpen zullen we er wel eens aan gaan denken.

Groetjes,
Maike

Sam heeft alleen boven de speen. ze neemt hem ook niet mee naar beneden en legt hem zelf altijd meteen in haar bed samen met haar knuffel. Heb dus ook nog nooit hoeven zoeken.

Dani heeft een duimpje die erg lekker is.

Groetjes Patries

Terug
Bovenaan