de speen...

ik wil het graag alleen gebruiken wanneer ze in bed ligt of moet slapen. maar mijn vriend gebruikt hem als troostmiddel!!!
daar sta ik dus helemaal niet achter. ik vind dat een kind troost moet vinden bij een persoon of evt een knuffel of doekje maar niet bij een speen.

ik wil het gebruik graag afbouwen. ze heeft hem overdag ook niet tenzij ze hem van tafel jat.
aangezien dat ze nu alle voortanden heeft en ook kiezen krijgt lijkt het mij niet slim om hem meer dan nodig te gebruiken.

heeft iemand een tip?

Allereerst lijkt het me handig als jullie als ouders op 1 lijn zitten, anders heeft zoiets afbouwen geen zin. Jullie zullen er consequent in moeten zijn. En je zult de speen in mijn ogen buiten haar zicht en bereik moeten leggen. Als ze hem zelf van tafel kan pakken, maak je het voor haar misschien wel erg lastig.

Eigenlijk schrijf je al dat ze hem alleen bij het slapen heeft. Dus als je ervoor zorgt dat ze die speen zelf niet kan pakken, dan ben je er volgens mij al. Maar dan moet je vriend het natuurlijk ook op deze manier doen.

Succes!

ja we pakken hem wel beidde weg als ze al slaapt. dan leggen we hem boven in bed mocht ze wakker worden kan ze hem zelf weer pakken. maar soms pakt ze hem helemaal niet

Ik bedoelde niet pakken als ze in bed ligt, maar in je eerste berichtje schrijf je : "ze heeft hem overdag ook niet tenzij ze hem van tafel jat." Daar doelde ik op.

Jochem is verzot op zijn speen.......en ik/.wij hebben er totaal geen problemen mee.
Hier zit aan de speen zijn tuttie(slap popje met lange oren)
Hij vind hier veel troost in maar ook geborgenheid en rust.......
Hij kan hem pakken wanneer ie wil want hij gaat overal mee naar toe en ligt binnen handbereik.
Als ie wakker is heeft tie er vaak niet eens tijd voor maar wanneer ie moe is of verdrietig is zoekt/pakt tie hem en knuffelt tie er mee net als met mama ;-)

Ik denk idd wat al gezegd is dat jullie op de goede weg zijn.
Daarbij laat hem dan boven liggen en neem hem niet mee naar beneden.

Zorg dat jullie op 1 lijn komen dat is het allerbelangrijkste!!!

Op 1 lijn zitten is idd het belangrijkste! Hier is het standaard speen uit zijn mond als hij uit zijn bedje komt! Hij weet het ook! Zodra ik hem uit bed pak is het eerste wat hij doet zijn doekje in bed gooien en zijn speen erachteraan! En verder krijgt hij ook geen speen!

Terug
Bovenaan