De stap gezet

Hallo meiden!

Ik heb eindelijk de stap gzet om naar de gynacoloog te gaan. Gisteren zijn we daar dus geweest. Ik was best nerveus. Inderdaad een vragenlijstje met een aantal vragen. Daarna vroeg hij wanneer mijn laatste menstruatie was geweest. Dat is dus 2febr. geweest. Hij zei gelijk van dat dat mooi uitkomt omdat hij dan gelijk kan kijken of er een eisprong zit aan te komen. Ik kreeg een inwendige echo. Hij bekeek mijn beide eierstokken en zei dat hij daar geen bijzonderheden aan kon zien. In mijn linker eierstok zat een eicelblaasje. Dat zag eruit als een donkervlekje op de echo. Nu moet ik aanstaande donderdag terug en dan krijg ik weer een inwendige echo om te kijken of ik een eisprong heb gehad. Mijn man moet volgende week dinsdag zijn sperma inleveren om na te laten kijken. Verder zijn er nog geen stappen ondernomen. Ik ging eigenlijk met een gerust gevoel weg. Ik was verrast dat hij gelijk door de echo kon zien dat hij geen bijzonderheden aan mijn eierstokken kon zien. dat had ik niet verwacht. Ik vind het nu allemaal wel spannend. We wachten het allemaal maar af.

Groetjes van Lena x

Hi lena,
Wat een wonderen niet in het ziekenhuis..Bij ons is het ook allemaal super snel gegaan, binnen een maand hebben we het vruchtbaarheidsonderzoek al helemaal gehad+ de uitslagen (dat was wat minder van t zaad)en volgende week heb ik nog een HSG test...
Ben benieuwd hoe het verder allemaal verloopt, een superspannende tijd, maar dan kun je tenminste je aandacht weer s op wat anders richten.. (tenminste zo ervaar ik het..ik ben nu een stuk minder intensief bezig met "het wil toch niet "en teleurstellingen..In het ziekenhuis zijn ze vaak heel wat mans, dus ik heb er nu eigenlijk alle vertrouwen in en ben een stuk positiever!)
Succes met alles!
simoon

Hoi Simoon,

Ik herken me inderdaad in jou. Het heeft heel wat moeite gekost om de stap te zetten naar het ziekenhuis toe, maar nu we eenmaal zijn geweest ben ik inderdaad een stuk geruster en durf weer wat positiever ermee om te gaan. Ik werd steeds negatiever in dit proces wat ook niet bevorderlijk werkt om zwanger te willen worden. Nu moet ik morgenochten terug en gaat hij kijken of dat het blaasje veranderd is of misschien al gesprongen is. Ik zie er nu niet tegenop, ik vind het wel spannend.
Bedankt voor je reaktie!
Ik wens jullie ook veel sterkte en ik hoop dat jullie wens snel in vervulling zal gaan!

Groeten van Lena x

Heeeel herkenbaar hoor!! Wij hebben de stap nu zo'n jaar geleden gezet en je krijgt er een soort rust van omdat je tenminste actie onderneemt!

Ik hoop dat je binnenkort goed nieuws krijgt!!
gr.Inge

Terug
Bovenaan