De stap naar de gyn is gezet.

A

Anoniem

Guest
Ik heb hier een hele tijd geleden iets gevraagt over het feit dat ik bijna niet ongi werd, in zeg maar 1 jaar tijd 2 keer en de laatste keer was het de dag dat we eindelijk toch besloten hadden naar de huisarts te gaan en dus juist de dag van afspraak werd ik ongi.
De huisarts is echt een hele fijne vent en heeft zelfs geen onderzoeken gedaan, maar gewoon goed geluisterd naar mijn verhaal en gevraagt of er een kinderwens was en toen we dit dus aangaven heeft hij ons gelijk doorverwezen naar de gyn.

Daar zijn we dus afgelopen woensdag geweest en ook die heeft alleen ons geschiedenis opgeschreven en vragen gesteld en we zitten nu dus in het traject van onderzoeken en we moeten nu 28 augustus voor een inwendige echo en mijn vriend moet zijn zaad ook laten onderzoeken.
Ook heb ik direct bloed moeten laten prikken en mijn menstruatie word met medicijnen opgewekt ( hier begin ik in mijn vakantie mee omdat ik anders niet op de 3e cyclesdag opnieuwe bloed kan prikken ) En aan de hand van alle uitslagen zal er denk ik gekeken gaan worden hoe we verder moeten.

Maar nu ik sinds 6 juli dus voor het laatst ongi was geweest heb ik 6 augustus heel licht bloedverlies gehad een heel klein beetje en het was ook wat roze, maar ik heb nog steeds zere borsten en heb sinds gisteren een heel vol gevoel in mijn maag of buik, kan het niet zo goed plaatsen.
En heb ook niet echt zin in eten.

Maar goed de 1e stap is inmiddels dus gezet en we zullen zien wat er uit komt.

Groetjes Esther

Hoi Ester,

Wat ongelovelijk spannend voor jullie, weet je zeker dat je niet al zwanger bent met je klachtjes?
Een collega van mij had dat ook zeg maar en een dag voordat ze de medicijnen moest gaan innemen om het op te wekken werd ze gebeld dat ze zwanger was en dat ze ze niet mocht nemen. Bleek ze al 10 weken zwanger  te zijn. Ik wil je niet ongerust maken, maar zou voor het slikken even testen, of overleggen met je gynacoloog. Succes ermee he

groetjes Kriebels

nou ik wilde nog even aan kijken en ik neem aan dat ze bij de inwendige echo ook wel kunnen zien of ik zwanger ben of niet.

ja dus daar wil ik even op wachten en de medicijnen die ik moet gaan slikken daar begin ik toch pas mee in de vakantie, maar goed als ze op de echo niets zien dan ga ik er dus vanuit dat ik niet zwanger ben en begin ik er gewoon mee....lijkt me namelijk sterk dat als ze iets zouden zien dat ik bijvoorbeeld wel zwanger zou zijn dat ze me dat dan niet of direct vertellen of dat ze me daar niet voor het 2e gesprek met de gyn ( wat dus pas na het innemen van die medicijnen is ) op de hoogte stellen.
Neem aan dat ze in het ziekenhuis ook zelf wel zo slim zijn...

Lieve Esther,

wat goed dat jullie nu stappen ondernomen hebben. Heel slim.
Misschien is het zo wel heel snel duidelijk waarom het allemaal zo lang duurt bij jullie en je zo'n rare cyclus hebt.
Wellicht is het dan binnenkort opgelost of weet je tenmiste waar je aan toe bent.

Veel sterkte de komende tijd!

Liefs Julia

weet ook niet precies hoe dat allemaal bij mijn collega ging. Maar dat neem ik ook aan, dat ze dat wel uitsluiten. Had het misschien niet moeten zeggen, haar hadden ze ook  op  tijd  gewaarschuwd. Het spijt me echt eigenlijk!! sorry, het was goed bedoeld, maar niet echt doorgedacht.
Ik wens je in ieder geval het allerbeste en hopelijk ben je snel in verwachting en ik ook natuurlijk!!

groetjes Kriebels

Terug
Bovenaan