De strijd van haren wassen....

<p>Goedenavond mede-moeders.</p><p> </p><p>Mijn kleine van 11 maanden krijgt tegenwoordig een zenuwinzinking bij het wassen van haar haartjes, wat ik ook doe het loopt uit in paniek en een worstelpartij. Ze gaat staan, probeert te vluchten kruipt vervolgens in mijn nek en is ontroostbaar.</p><p>Dit heeft ze echter nooit gehad. Niet dat ze het fijn vond maar ze liet het wel toe. </p><p>Het badderen zelf, (spelen in bad) vind ze daarin tegen wel heel leuk..</p><p>Heeft iemand tip(s), ze zal toch echt gewassen moeten worden. </p><p>Liefs, </p>

Haren nat maken ook een probleem?
Veel "het regent het regent" zingen en water over dr hoofdje doen..
Washandje voor dr ogen? Of washandje op het hoofd leggen
Al bij jezelf voorgedaan met haren wassen?

En samen douchen en dan haren wassen? Ik herinner me het niet meer, maar ik schijn zo rond die leeftijd zelf ook telkens een enorm drama gemaakt te hebben van mijn haren nat maken. Een keer of 2 in de week ging m'n moeder of vader met me douchen en dan haren wassen, dat ging dan wel. Verder wel elke dag in bad om te wassen natuurlijk.

Misschien helpt het om het spelenderwijs te doen met een klein gietertje. Dan eerst haar lijfje begieten en dan langzaamaan richting haar hoofdje. Evt eerst een keer doen zonder dat je haar haren echt gaat wassen. 
Is het probleem trouwens het haren wassen of dat er water in haar gezicht komt? Daar heb je evt ook speciale douchebekers voor. Die plaats je op het voorhoofd, de haren worden dan wel nat maar het gezicht niet. 

Wat bij ons hielp en nog steeds helpt is de douchekop aan hem te geven zodat hij zelf de controle heeft. Hij doet nu voortaan zelf de sproeier over zijn hoofdje heen en vindt hrt dan prima. Maar als ik zijn hoofdje nat wil maken is het drama, dus we laten het lekker zo ?

Dank jullie voor het reageren.

Ik heb idd al van alles geprobeerd, met bekertjes, douchekop, gietertje etc etc. Het heeft voornamelijk te maken met het natmaken van haar haartjes. 
Een doekje en speciale bekers werken ook niet want ze wordt al panisch bij het idee. Erg vermoeiend maar vooral gevaarlijk omdat ze toch in bad gaat staan en ik met een hand onderhand haar arm afknel om er voor te zorgen dat ze niet valt. Zo wordt badderen een strijd ipv rustgevend en plezierig. Samen douchen wilt ze niet, en is nu even niet handig want ze kan sinds vorige week lopen en is daar vooral erg mee bezig. En wilt ze dus niet graag meer op de arm maar op de grond en onder de douche lijkt me geen succes ivm uitglijden en een natte wegrennende baby haha! 

Tsja, hier was dat ook zo. Ik ging maar mee onder de douche. Vasthouden en de haren snel doen. Dan het badje onder de douche en mezelf weer aankleden. Het was niet anders en is nog steeds absoluut geen favoriete bezigheid van haar..

Onze dochter is ook zo. Wij hebben een baby/peuterzitje voor in bad die je bij een babyzaak of bol.com kunt bestellen zodat ze niet zelf kan op staan en ze wel veilig kan spelen en belangrijkste haar haren gewassen worden zonder dat ik met haar worstel om haar in bedwang te houden. Leuk vind ze het nog steeds niet maar het is voor jou wel makkelijker 

Terug
Bovenaan