de telefoontjes komen.. hoe is het met je?

de magische grens komt dichterbij; een volgroeid kind ter wereld zetten..   denken jullie ook al elk uur zowat dat 'ie misschien vandaag wel komt'?? en dan is het nog 2 of drie weken.....of nog langer!
de telefoontjes beginnen te komen, hoe ist?? ja gewoon, zwanger en chagerijnig.
mensen die normaal niet bellen, bellen nu twee keer in de week, vreselijk vind ik dat! ja, leuk natuurlijk dat iedereen meeleeft, maar aan de antwoorden op het antwoord van hun vraag, daar kan ik echt niets mee!

'hoe is het' wordt er gevraagd
'gaat wel, ik heb erg veel pijn met het lopen' zeg ik
'ach ja, (met een lach), hij zal ingedaald zijn' zegt ze

eh wat moet ik hier mee?? ik wil eigenlijk alleen maar horen dat het vervelend is voor me, zou het overgaan?
hoe gaan jullie hiermee om?

Vervelend hè, van die (ongetwijfeld goedbedoelde) telefoontjes waar je helemaal niks mee kunt!

Gelukkig heb ik geen last van telefoontjes, alleen m'n familie belt, maar ik weet dat die echt meeleven, dus daar kan ik het wel van hebben.

Irritanter vind ik die mensen die je maar vaag kent en die me nu ineens gaan aanspreken in de supermarkt enzo. En dan vragen ze: joh, loop je nu nog steeds?
Ehm....ja, dat zie je toch, en ik moet officieel nog 2 weken, dus zo vreemd is het niet dat ik nog rondloop toch??

Maar goed, probeer me er niks van aan te trekken, ons kleintje komt als hij/zij er klaar voor is en we wachten maar af wanneer dat zal zijn!

Liefs Annemarie

Ik heb hier voor de geboorte weinig last van gehad omdat ik 5 1/2 week te vroeg bevallen ben maar kan je helaas mededelen dat het na de geboorte eerst niet veel beter gaat worden.

Wij hebben met ze,n 2en heel duidelijk tegen iedereen gezegd de eerste week willen we alleen familie en vrienden en voor de rest willen we eerst lekker met ze,n 3en genieten. (Gelukkig begrijpt iedereen dat wel)

Omdat we geen kraamzorg meer kregen omdat Michiel na 2 weken thuis kwam uit het ziekenhuis moesten we alles zelf doen anders had ik het de kraamverzorgster kunnen laten doen dat was ook een punt dat we eerste week geen bezoek wouden hebben.

Maar voor de rest werden we echt plat gebeld door allemaal mensen die anders nooit bellen wel lief hoor dat wel maar niet als ze bellen onder je rust uurtje terwijl we dat duidelijk op ons kaartje hebben staan.

Maar het begint nou weer wat rustiger te worden :D

Succes allemaal met de laatste loodjes

Heel herkenbaar ja die goed bedoelde telefoontjes!
Ik ben erg vaak te vinden op hyves en het leuke is als ik nu een keer een uurtje 'te laat' ben dat mensen me gaan bellen, smsen of het al zover is!
Vanochtend ook al om half 9 uit me bed gebeld, hoe bedoel je irritant zo nu en dan! Allemaal erg lief bedoeld, maar als het komt dan lezen mensen het snel genoeg hoor!
Van mijn familie heb ik er weinig last van, me moeder belt wel iedere dag eventjes om te vragen hoe het gaat maar daar heb ik geen problemen mee. Verder valt het ook wel redelijk mee, af en toe eens vrienden die bellen om te vragen hoe alles gaat dus ik heb niet echt te klagen! Maar af en toe word je er weleens moe van dat je iedere dag van de week een smsje krijgt of het al zover is.. en dat nog voor de komende 4 weken haha!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vrij weinig hoor van mensen om me heen. Ik denk dat het ook komt omdat het de derde is, het is misschien niet bijzonder genoeg meer ofzo?
Aan de ene kant vind ik het niet erg, aan de andere kant zou het wel leuk zijn om iets meer aandacht te krijgen dan vrijwel niets!
Als er mensen bellen voor mijn man die mij ook wel kennen, vragen ze vaak wel even hoe het gaat, ipv meteen naar mijn man te vragen, dus dat is dan wel weer aardig.

En dan heb je nog die mensen die je veel sterkte/succes met de bevalling wensen, dan denk ik ook wel eens van hoe moet ik daar nou weer op reageren..
Ach, nog eventjes en dat hebben we dit er weer opzitten. Ben wel blij als de kleine er straks is, nog 2 weekjes, (hopelijk niet 4), begin aardig zat te worden van het maagzuur (een Rennie ieder uur...)  en ga ook steeds slechter slapen, dus het mag van mij nu wel..

groetjes allemaal
Klarie 38w1d

Hoi Danielle,

Hier valt het met de telefoontjes  nog mee. Alleen als ik mijn moeder bel denkt ze iedere keer dat er iets aan de hand is.

Waar ik ineens echt niet meer tegen kan is dat de mensen op straat zo  naar me kijken, naar mijn megadikke buik en mijn niet zo charmante gewaggel. Bijvoorbeeld als ik door het winkelcentrum loop. Je bent een soort bezienswaardigheid lijkt het wel. En van andere moeders krijg je de "begrijpelijke" blik. Ook heel irritant. En in de winkels (kaasboer, slager etc) opmerkingen als, je gaat toch niet hier bevallen? hoe lang nog? Het hoort er allemaal bij, maar leuk is anders!

Groet
Lies 38w2d

ja die blikken he!! vreselijk!
nu ben ik blij dat is nu kan zeggen dat het niet lang meer duurt (meest smokkel ik er nog een paar dagen bij - 37 weken en 2 dagen is dan plots bijna 38- maar een paar weken terug zeggen ze dan oh, nou dat is nog even, maw (zoals ik het interpreteer) nou je bent wel erg dik dan..

Terug
Bovenaan