de tijd dat ze op is

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

was even benieuwd. Isis is nu ruim 7 maanden. Hoe ziet jullie tijd er uit als de kleintjes wakker zijn?
We beginnen meestal met een eetmoment (fruithap, brood en warme hap krijgt ze in de kinderstoel) dan even spelen/knuffelen op schoot, dan op kleed in huiskamer, waar ze alleen speelt, regelmatig ga ik er even bij zitten, beetje kroelen en spelen of roep haar naam (begint ze te lachen), tussendoor nog een keer verschonen (commode mag niet te lang duren, word ze ongeduldig), loop ik even met haar rond (wil alles grijpen wat ze ziet) en meestal tegen het einde (voordat ze gaat slapen) in de box (al lijkt die bijna té klein, ze heeft echt bewegingsvrijheid nodig, maar die spijlen begint ze wel vast te pakken) Ik probeer een combi te maken tussen 'zelf' spelen en met mij (of papa) 'spelen/zijn'
Ze raakt de laatste week wel sneller gefrustreerd, ze wil veel meer dan ze kan en kan heeel hard huilen (vanmorgen was ze achteruit onder de bank gekropen en lag ze klem  ) Gelukkig meer lachjes en gebrabbel, maar die frustratie hoort er ook bij.
Ik zet haar zo weinig mogelijk neer, op mijn schoot en soms eventjes op kleed, wacht liever tot ze zelf kan gaan zitten.
Pfffffffffff, heel verhaal geworden,
x Esther

Hoi,

Heather tijgert nu lekker, dus die zet ik zoveel mogelijk op de grond zodat ze op ontdekkingsreis kan (en mama er achteraan om te zorgen dat ze geen lamp op d'r kop krijgt). Ze beweegt de hele tijd  en is snel moe, dus ze slaapt wel heel veel op dit moment
Na haar middagslaapje proberen we de hond uit te laten, maar dat valt soms in het water (en ja, dat bedoel ik vrij letterlijk ).
Als Heather het tijgeren zat is dan gaat ze lekker in de box. Vindt ze ook heel fijn merk ik. Het is echt haar veilige haventje als het ontdekken  van de wereld even te veel wordt.
Ik ga iedere dag wel even lekker bij haar op de grond liggen om gezellig met d'r te spelen, maar niet te veel. Ze kan zich heel goed zelf vermaken en dat wil ik eigenlijk wel zo houden. Wel ben ik heel actief in zaken die we echt samen moeten doen, zoals eten en wassen. Neem ik uitgebreid de tijd voor en is echt ook een moment om direct aandacht aan haar te geven. (Dit klinkt een beetje als een brochure maar je snapt wel wat ik bedoel toch?)

Ik probeer haar wel te stimuleren om te zitten (ze vindt zitten zoooo ontzettend niet interessant, staan joepie, lopen fijn, maar zítten...) door haar voor het activity centre te zetten op d'r gatje. Soms gaat ze ook wel zelf zitten, maar ja, ze ziet het nut er niet echt van in geloof ik. (Ik dus wel hé, ik zie fietszitjes, winkelwagentjes, kortom een leven dat niet bepaald wordt door de wandelwagen...)

Wat een verhaal . Was niet de bedoeling hoor!

KT

Hoi Esther,

Als mijn meissie wakker is en gegeten heeft zijn wij allebei graag buiten,als het weer meezit wandelen we 2 keer per dag ongeveer een uur.

Fenna heeft een speelkleed waar ze zich goed op kan vermaken,de box is nu even minder leuk. Als ze het zelf spelen moe is ga ik lekker bij haar op de grond liggen en spelen. ook op schoot zit ze graag,boekje lezen,handen zijn ook reuze interessant om mee te spelen.Als wij gaan eten zit ze erbij in de wipstoel.

Bij   ons besteden we ook echt aandacht aan douche/bad,vindt ze helemaal geweldig na de tijd lekker insmeren echt ons momentje!

groetjes ramona

Hier ong. een beetje hetzelfde als bij jullie; een combinatie van samen spelen en zelf spelen. Alleen wil dat zelf spelen nog steeds niet echt.
Ook ik neem de tijd voor het bad-ritueel, vind het heerlijk om te doen!
Ik wandel ook veel met haar, als het weer het toelaat. En we zijn natuurlijk ook heel wat tijd kwijt met de oudste naar school brengen en halen. Daar vindt ze het overigens ook helemaal geweldig; alle meiden uit de klas komen gelijk op haar afgestormd en mevrouwtje heeft het hoogste woord!
Erg leuk om te zien.
Sil

hoi,

hier gaat het ook ong. hetzelfde, alleen hier is ook het alleen vermaken iets lastiger, daar wilt ie nog niet echt aan geloven, ik merk wel dat het een stuk beter gaat als mn oudste niet naar school is, maar dan is ie tuurlijk ook niet alleen, messchien een beetje verwend omdat de oudste bijna altijd wel met hem bezig is, als ze thuis is, en idd het naar school brengen en ophalen is ook een hele bezigheid, tenminste hier wel, de school is niet zo dichtbij dus we moeten met de auto heen en weer. het bad is op het moment ook heel erg leuk, ze gaan nu samen in bad, dus echt een feest!!!!!

groetjes susanne

Hey!!

Hier ook ongeveer hetzelfde!! Als het weer er voor is gaan we ook vaak wandelen, vind ze heerlijk en ook het badje is een feest!!! Als het bijna tijd is om te slapen word ze wat jengelerig maar voor de rest vermaakt ze zich wel!!

xx memke

Hier ook ongeveer hetzelfde!
Ik (wij) pak haar uit bed, verschonen, mee naar beneden en lekker rustig en uitgebreid eten/drinken. Daarna lekker met haar knuffelen/spelen/gek doen en dan alleen spelen op de speelmat (van tiny love, echt een super ding!). Ze vind dat helemaal super en gaat de laatste paar dagen ook allemaal nieuwe dingen proberen (zoals proberen te tijgeren!).
Tussen 16.00 en 20.00 uur gaan we meestal nog even wat wandelen en verder wisselen we het een beetje af: op de speelmat, in de box (meestal een uurtje/half uurtje voordat ze naar bed gaat, dan is ze al moe en vind de box het fijnste) of in het wipstoeltje of gewoon lekker met ons bezig zijn!
Ik probeer haar ook wel lekker alleen te laten spelen, al vanaf het begin, en dat gaat (nog wel tenminste!) heel erg goed!
En idd, in bad gaan nemen we hier ook lekker de tijd voor, vind ze heeeerlijk! Ze heeft nu al door als we met haar in bad gaan, begint ze op de commode al te lachen en te schreeuwen van plezier! Zo leuk!

Hallo,
Tessa speelt veel zelf op de vloer. Ze kan zich heel goed vermaken met een bal en wat blokjes. Ik laat haar dan ook gewoon haar gang gaan. Is ze het spelen op vloer beu dan gaat ze in de box. Wanneer ze daar ook geen zin meer in heeft, dan is het meestal etenstijd en anders gaan we lekker samen een boekje lezen. Eten doen we altijd in de kinderstoel.
Als het mooi weer is gaan we iedere dag wandelen.
Ik geef nog drie keer per dag borstvoeding, dit zijn dan onze knuffelmomenten.

groetjes, Petra

Terug
Bovenaan