de tip bij spruw!!!

hoi dames

jarne is onze vierde en alle vier hebben ze erge spruw gehad ik zelf ben niet echt een voorstander van al die medicijnen op zn jonge leeftijd dus na contact met een kinderarts kreeg ik in mijn ogen de goude tip de kunt spruw vaak voorkomen door het mondje na een voeding schoon te maken met een waten staafje met daarop bosbessen of cranberry sap wel puur en niet te veel dit haalt de zuurtegraad in het mondje naar beneden en zorgt er zo voor dat er geen schimmels kunnen ontstaan als je kindje spruw heeft doe je het na iedere voeding en als je het vermoeid of gewoon om het te verkomen 1maal daags na een voeding als je borstvoeding geeft moet je natuurlijk wel je eigen tepels behandelen zo een lang verhaal maar ik hoop dat jullie net zoals ik wat aan hebben bij ons geen spruw meer namenlijk en spruw ook genezen zonder medicijnen

Hallo ik kreeg nystatine als medicijn tegen spruw voor de kleine maar mijn huisarts zei ook dat je niets hoeft te geven.
spruw is vrij onschadelijk en gaat vanzelf over
komt ook vanzelf weer terug maar uiteindelijk niet meer

ik heb 1 week nystatine gebruikt en merkte geen verschil. in de week erna verdween het helemaal ineens, zonder medicatie. en nu heeft ze paar stipjes maar blijft het daarbij

ik geef geen bv dus zelf hoef ik geen behandeling

gr sabine

ik word er gek van! Heb nu mijn derde kindje, nooit spuw gehad. Smeer met miconazol, en voor mijn baby heb ik Nystatine. Maar na een week was het weer terug. Ik leg me er nu maar bij neer. tweede flesje is alweer op.
Ik had trouwens wel pijnlijke tepels, en ook was mijn toeschietreflex minder. Dat is wel vervelend, dan maak je minder voeding aan ,wordt je baby gefrustreerd en drinkt hij niet goed leeg, zodat je weer kans op borstontsteking hebt. Dus soms moet je wel handelen!!!
Je kunt die cranberrysap trouwens speciaal bestellen op internet, zodat dat zuurtegraad niet gevaarlijk is voor je kindje. Kijk eens op borstvoedingsfora, dan kom je er wel uit.
Suc6 Mari (aprilforum)

Oja met bv heeft het idd meer gevolgen
dan moet je er idd wel wat aan doen.

ik denk dat het bij Mara weg is ook wel met vsm cinababy te maken heeft, ik had er nog helemaal niet bij stilgestaan maar daar zit vooral kamille in en dat wondermiddeltje gebruikte mijn ma ook altijd al bij mij bij aften en onstekingen en infecties.
kamille heeft een zuiverende werking, dus onstekingremmend en bacteriedodend en rustgevend voor de darmen.

gr sabine

Terug
Bovenaan