Hier 1 jaar en 9 maanden verschil tussen mijn dochters. Ze zijn nu 2.5 jaar en 7 maanden.
Ik vind het keihard werken (dag en nacht!) met 2 kindjes maar echt zoooooveel gezelliger. Met 1 kindje vond ik het soms maar saai en keek ik de uren weg op de klok. Nu gaat het 24/7 door en ben ik blij als ze toevallig s middags allebei tegelijk 1 uurtje slapen en ik even de wc kan soppen
De jongste is veel makkelijker dan de oudste, misschien juist wel omdat ze de 2e is?? Ze is gewend aan slapen met geluid om zich heen, schrikt niet van de gillen van haar zus en de meiden zijn dol op elkaar.. de hele dag lachen samen! Als de oudste 1 ochtend naar de peuterspeelzaal is, heb ik alleen de baby thuis en dan ben ik er ineens veel drukker mee en moppert ze veel meer, omdat ze geen afleiding heeft.. ze heeft zoveel plezier met haar zus!
Het is heerlijk dat ze zusjes zijn maar ook weer zo anders in uiterlijk en karakter.. zo bijzonder!
Tuurlijk kom je soms handen tekort en moet een van de twee soms even wachten of loopt een dag volledig in de soep, maar dat is soms niet anders. Ze leren zo ook dat de wereld niet alleen om hun draait en dat ze soms even moeten wachten.
Ik vind het vooral genieten, 2 kindjes. Voelt veel meer als een echt gezin nu. Ook al zijn er weken dat we echt amper slapen (vannacht ook serieus elk half uur op de wekker gezien, pfff) Dit hoort er helaas ook bij en wordt echt weer beter op een dag.
Hopelijk mogen wij ook nog eens een derde krijgen!