De twijfel slaat weer toe....

A

Anoniem

Guest
Een tijdje terug heb ik mijn verhaal verteld, over mijn dillema wel een 2e kind willen maar geen zekerheid qua werk hebben. We hebben besloten dat het geluk om een kind te mogen krijgen niet op zich moet laten wachten. Dit wordt de eerste maand waarin we geen anticonceptie gebruik. Ik moet eerlijk zeggen dat nu opeens de twijfel weer toeslaat, wat als ik straks zonder werk zit en er wel een hoge hypotheek betaald moet worden. Voor hetzelfde geld duurt het maanden voordat ik zwanger ben.....oh wat een gepieker.
We hebben besloten niet teveel met zwanger worden bezig te gaan, we zien wel waar het schip strand.
Zo dat ben ik even kwijt, dank jullie wel......

Hoi,

Ik heb met hetzelfde getobt, alleen dan om een derde. Ik kwam er maar niet uit, maar ondertussen werd het verlangen naar nog zo'n kleintje steeds groter. Ik heb zelfs een gesprek met de huisarts gehad, en toen kreeg ik het beste advies ooit. Stop met bang te zijn voor beren op de weg. Alles is oplosbaar!
Ik heb ook geen vast werk, steeds jaarcontracten, maar wie heeft dat niet tegenwoordig. Ik ben goed opgeleid en weet dat ik zo wel weer werk heb en anders geniet ik wel van de kinderen.
Stop maar met piekeren, volg je hart.
Groetjes Diedeltje

Hoi Diedeltje,

Wat een heerlijk advies, ik weet het stiekem ook wel :)!!

Dank je...

Ik ben het met diedeltje eens; het beste wat je kan doen is je hart volgen!
Luister ernaar, dan maak je altijd de juiste beslissing!

in deze tijd is niets meer zeker. ook al heb je een vaste baan dan nog kun je je ontslag krijgen. werk zelf momenteel in de zorg. werk zat zou je denken. Dat klopt ook wel maar het huis waar ik werk heeft een schuld waardoor ik niet meer zeker ben van mijn baan. Ik blijf toch proberen om zwanger te worden ook omdat je nooit weet hoelang het kan duren.
er zijn altijd oplossingen.

groetjes hilda

ik ben het met de andere dames eens! volg je hart! problemen zijn er om opgelost te worden. Mocht je echt zonder werk komen te zitten komt dat ook wel weer goed. Ik denk dat als je wil werken er altijd wel werk is. waarschijnlijk niet het meest leuke werk, maar ik zou het er voor over hebben..
en misschien kun je gewoon blijven en heb je je al die tijd voor niks druk gemaakt! dat is toch jammer!
probeer nu te genieten en je druk te maken wanneer dat nodig is!
en welkom bij de club natuurlijk!

weet je het leven is zo vaak onzeker, je weet niet hoe het zou lopen, in je werk al helemaal niet. ook al heb je een vaste baan ook dan kan je op straat komen te staan. maar de liefde die je van je
kind(eren )krijgt, is zo fijn en dat maakt elke dag weer bijzonder. als ik een knuffel van mijn dochter krijg dan is er niks mooier in de wereld.!! dan kan alles mij gestolen worden. ik hoop dat ieder dat mee mag maken!

Terug
Bovenaan