De uitslag is bekend.

Na 1,5 jaar klussen zijn we naar de HA gegaan, vorige week moest ik bloedprikken en urine inleveren en mijn mannetje zijn zwemmers. Nu is de uitslag bekend.

Mijn mannetje heeft een veels te lage concentratie aan zaadcellen.

Voor het vervolg traject moeten we eerst naar de HA terug. De uitslag kregen we namelijk per telefoon.

Wie heeft dit ook gehad en wat werd het vervolgtraject?

Na 1,5 jaar klussen zijn we naar de HA gegaan, vorige week moest ik bloedprikken en urine inleveren en mijn mannetje zijn zwemmers. Nu is de uitslag bekend.

Mijn mannetje heeft een veels te lage concentratie aan zaadcellen.

Voor het vervolg traject moeten we eerst naar de HA terug. De uitslag kregen we namelijk per telefoon.

Wie heeft dit ook gehad en wat werd het vervolgtraject?

Hoi,

Wij hadden deze uitslag (weinig zaadcellen en van slechte kwaliteit) ook in 2004 en na 1,5 jaar in de medische molen  werden we uiteindelijk op de wachtlijst voor IVF ICSI gezet. (Een andere behandeling (bv. IUI) was voor ons geen optie volgens de gynaecoloog).

Toen gebeurde er een wonder, want een maand later bleek dat ik spontaan zwanger was geraakt! De gynaecoloog snapte er niks van, gezien de uitslagen van de onderzoeken. We hebben een gezonde dochter gekregen.

In oktober 2006 was ik weer spontaan zwanger, maar dit eindigde in een miskraam.

Eind juni ben ik weer spontaan zwanger geraakt, inmiddels ben ik morgen 15 weken zwanger.

Ik wil jullie heel veel succes wensen in het vervolgtraject, en wilde even aangeven: Wonderen bestaan dus geef de moed niet op! Hoe moelijk dat soms ook is, de wens wordt tenslotte steeds groter naarmate het langer duurt.

Liefs Sanneke (14 wkn & 6 dgn zwanger van 2e wondertje)

Dank je wel voor je bericht, we blijven hoop houden, maar ja we hadden ook de hoop op een goed uitslag.

Hoop zegt me momenteel niet veel meer. Maar ja hoop doet leven is het niet?

Ik ben erg bang voor wat komen gaat en duim hard voor net zo'n wonder als bij jullie.

Vandaag naar de huisarts geweest voor bespreken van de uitslag.

Het bleek dat er niet maar een kleine concentratie aan zaadjes was maar gewoon helemaal niets .

Onze droom valt nu echt in duigen...

Hey MissMuis,

Wat ontzettend rot voor jullie!!!
Ik ken je niet, maar dit gaat me echt aan het hart.

Maar is er niks aan te doen??
Ik hoop het zo voor je.

Wat ontzettend oneerlijk dat sommige meiden zomaar zwanger raken en dat het voor anderen niet of heel moelijk mogelijk is!!!!!

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en hoop dat jullie nog een wonder overkomt...

Liefs Hopey

Nee hier is zo goed als niets aan te doen, misschien nog de optie om te kijken of er onrijpe cellen te vinden zijn in zijn bijballen (toch) die op te kweken en dan via ISCI terug geplaatst te krijgen.

Alleen is ook de kans op een zwangerschap dan nog erg klein.. AL met al zou het alleen heel erg veel tijd en heel erg veel teleurstelling gaan geven.

Dus is er of de optie kinderloos blijven of via een donor.

hoi meis.

wat een klote zooi zeg ik vindt dit echt zwaar kut voor je, sorry voor mijn taalgebruik maar zo is het toch.

ik hoop meis dat er toch nog een optie voor je is en als er echt geen andere optie is dan alleen maar een donor of kiderloos blijven dan hoop ik dat je daaruit ook een bevredigde lkeus kan maken ooit.

heel veel sterkte en hou ons op de hoogte.

liefs annieka

Dank jullie wel voor je reactie..

En wij hebben eigenlijk al een keuze gemaakt maar ik durfde dat niet zo goed te laten weten. We kiezen dus voor een donor.

Volgende week moeten we nog naar de uroloog en als hij net zo pessimistisch is als ons dan gaan we een donor zoeken. En dat zal geen gemakkelijke opgave zijn.

Ik zal jullie op de hoogte houden en mochten jullie wat willen weten vraag gerrust.

Terug
Bovenaan