....de uitslag van de gyn....

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik had vandaag weer een afspraak bij de gyn voor alle uitslagen en de diagnose is PCO.
Ik heb een provera kuur en clomid meegekregenen moet op de derde cyclusdag weer terug voor een echo en dan ook met de clomid beginnen.

Nou ik hoop dat het het werkt en een mooie eisprong krijg.
Maar de wetenschap dat er nu schot in zit is al fijn.

oooow hoop zo dat ik nu snel zwanger word!!!!!

liefs Bri

Euhhh.. wasda? PCO?
Wel spannend om het zo van week tot week te kunnen bekijken.
Ga keihard voor je duimen dat de kuur aanslaat.

Kus,

TeHa

Hey Bri,

Fijn dat er voor jullie er schot in zit! Maar was is inderdaad PCO eigenlijk?

Liefs,

Sil

dit heb ik van internet geplukt :

Wat is PCOS?
PCOS is de afkorting van Poly Cysteus Ovarium Syndroom. Normaal komen na de menstruatie bij de vrouw in de eierstokken enkele follikels of eiblaasjes tot ontwikkeling, waarvan er meestal maar één verder groeit en tot eisprong of ovulatie komt. Bij vrouwen die aan PCOS lijden worden in de eierstok meerdere kleine follikels gevormd. Deze kunnen maar moeilijk tot groei en ovulatie komen. Dit wordt veroorzaakt door een verstoring in de natuurlijke hormoonbalans. De onderontwikkelde vochtblaasjes die zo ontstaan, worden cysten genoemd.

Naar schatting heeft 4 tot 6% van de vrouwen last van PCOS en daarmee is dit de meest voorkomende hormonale afwijking bij vrouwen. PCOS is geen ziekte maar een syndroom. Dit houdt in dat er meerdere symptomen aan verbonden zijn die niet allemaal tot uiting hoeven te komen bij elke vrouw. Het beeld van dit syndroom is dus bij elke vrouw anders.
groetjes Bri

haai meissie,

nou je hebt dus het nieuws gekregen...hoe voel je je eronder?
op zich wel fijn dat het iets is wat bij veel meer vrouwen voorkomt en er wat aan te doen is!maar lijkt me ook wel confronterend....

nou meissie, het slaat vast aan en dan wordt je snel zwanger!!!!!

liefs leetje 1981

hoi hoi

goh meisie , je hebt dus de reden van je afwijkende cyclus.......pco....

hoe voel je je eronder... valt het tegen of niet...

je weet nu in iedere geval wat eraan de hand is en je kunt er wat aan doen..

ik ga keihard voor je duimen... dat het nu binnen no time raak is...

liefs tobi

Hoi Bri
Jeetje spannend zeg, ik hoop dat je "kuur" aanslaat en dat je snel resultaat hebt.
Succes ermee
Liefs Rene

Hoiiiiiiiii Bri!

Fijn dat je nu iets meer weet!
Ik heb echt het gevoel, dat het allemaal goed voor je gaat komen.
Ik ga voor je duimen hoor!!!!!

Liefs,
Famke

Terug
Bovenaan