De vagina

<p>Hoi dames,</p><p>Misschien een iets wat gevoeliger onderwerp maar ik vind dat alles gewoon bespreekbaar is dus schaam ik mij er niet voor om te vragen of er meerdere dames zijn die zich hierin herkennen en tips hebben. </p><p> </p><p>Onze dochter is inmiddels 1,5 en sinds haar geboorte is ons seks leven van 100 naar 0 gegaan (en dan overdrijf ik niet) vrijen doen we nog wel maar echt seks met elkaar is sporadisch, ik vind het niet prettig, heb er geen behoefte aan en de vagina is opeens ook een stuk droger. Mijn man denkt natuurlijk dat dit aan hem ligt wat absoluut niet het geval is. </p><p>Naast een groot gebrek aan intimiteit, heb ik ook soms hevige last van een jeukende vagina en dan tussen de schaamlippen. Hebben meer vrouwen hier last van? Het is heel vervelend en tevens ook genant om continu aan je vagina te moeten krabben. </p>

Ben je al een keer bij de ha geweest om te kijken of je een schimmelinfectie hebt?
Ik zou het in ieder geval openlijk bespreken met je man, zodat hij ook weet dat het niet aan hem ligt. Daarnaast zou ik naar de huisarts gaan om het daar te bespreken. Het klinkt een beetje als een infectie die vrij makkelijk op te lossen zou zijn. Het droger zijn kan daar ook mee te maken hebben...

Klinkt als een schimmelinfectie. Ik zou idd even langs de huisarts gaan. Fijn als de lichamelijke ongemakken weg zijn en idd bespreken met je man. Misschien een idee om samen een weekendje weg te gaan en tijd aan elkaar te spenderen. Soms is het ook gewoon doen, en dan kan je libido wel eens op gang komen. Succes!

Heb je ook witte brokkelige afscheid als je zo'n jeuk hebt? Zo ja, dat wijst op een schimmel infectie. Ik heb dat zo'n 3 a 4x per jaar. Vreselijk is het, zooooo'n jeuk! Als ik er op tijd bij ben en het herken, helpt een Canesten Gyno tablet die ik vaginaal inbreng voldoende. Dan stopt de jeuk vrij snel en ben ik er binnen een paar dagen vanaf. Op het moment dat de witte brokkelige afscheiding al 'veel' is, ben ik te laat en helpt het tablet minimaal en hou ik nog dagen jeuk. Mocht je een schimmel infectie hebben, t is niks om je voor te schamen. Veel vrouwen hebben dit geregeld, maar het is echt heel irritant. Als ik veel jeuk heb voel ik me er echt rot door en kan ik huilen van de jeuk, zo erg is het.

Verder.. ik heb 2 dochters (nummer 3 is op komst) en ons seksleven is ook echt wel minder geworden. We vrijen nog altijd wel 1 a 2 keer per week, maar echt genieten doe ik maar 2x per maand. De rest doe ik vooral voor mijn man, ik weet dat hij 1 a 2x per week echt het minimale vindt. We hebben hier al heel vaak over gepraat, geruzied en gehuild. Het is voor mij echt minder belangrijk geworden dan eerst (voordat we kinderen hadden deden we het gerust 4x per week) en die 4x per week moet hij écht niet meer verwachten. Maar als het aan mij ligt, is 1x per 2 weken ook voldoende. Dus we hebben een soort van middenweg gevonden zo, ik zet me er soms echt toe, ook al heb ik er geen zin in. Maar ik merk zeker ook dat m'n lichaam er echt minder zin in heeft dan voorheen en ik niet meer zomaar opgewonden raak. Lastig he, het blijft bij ons ook echt altijd zo'n dingetje helaas.... al sinds de geboorte van de oudste, 4 jaar terug..

Je hoeft je er echt niet voor te schamen bij de ha hoor! Dit is hartstikke normaal! Ik had het aan het einde van de zwangerschap en vond het ook een beetje genant, maar super blij dat ik toch naar de ha ben gegaan! Ze zei overigens dat billenzalf voor baby's ook kan helpen tegen de jeuk, dus misschien heb je er wat aan! Als je het echt te genant vindt, bij de drogisterij zijn ook gewoon wat antischimmelmiddelen die je kunt proberen en kijken of het helpt, voordat je naar de ha stapt

Als dit vaker terug komt kan dit Candida zijn! Ik heb zelf Candida en heb regelmatig een infectie gehad. Persoonlijk hou ik niet van teveel troep dus ik ging opzoek naar iets natuurlijks. Wat mij bij enorm helpt als ik een schimmelinfectie heb is 2/3 water te mengen met 1/3 natuur azijn. Watje erin doen en deppen aan de onderkant. De jeuk is gelijk wel maar het deppen wel een paar dagen blijven doen tot dat er geen jeuk meer is. Droogheid had ik ook erg veel last van! De candida speelt bij mij voornamelijk op als ik slecht eet (voornamelijk veel suiker) of veel stress heb.

Terug
Bovenaan