de verloskundige

hallo,

hoe vinden jullie je verloskundige? ik heb niet zo leuke praktijk. ik weet niet............ ik had een leuke band voor gesteld. en nu weet ik wel dat geen vriendinnen van je zijn maar gewoon het is voor mij en me man allemaal de eerste keer en we hadden ons het gewoon anders voor gesteld.

ben benieuw hoe jullie dat ervaren......

groetjes

Ik loop nu in t ziekenhuis en iedereen gaf aan dat dat echt vreselijk is, liep hievoor bij een fantastische vk praktijk, zij komen na de bevalling bij mij thuis ook de nazorg doen...en nu in t ziekenhuis elke keer een andere klinisch verloskundige...en weet je, ik heb geen vriendinnengevoel, maar heb wel het gevoel dat er naar me wordt geluisterd als ik een vraag stel en juist dat gevoel is voor mij erg belangrijk, maakt mij niet uit wie er naast mijn bed staat tijdens de bevalling, als het maar iemand is die naar mij luistert, dan luister ik ook naar die persoon..

Heb je dit al eens besproken met je vk??

gr Yosha

Ik heb een geweeeeeeeeeeeeeeldige verloskundige.. Echt waar.. Ze heeft me ook begeleid bij de eerste, alleen ben toen in het ziekenhuis bevallen en hoop zo dat het nu thuis kan dat zij de kleine te wereld kan brengen! Zij is het type, nuchtere Hollander maar wel weer eentje die 8 weken na de geboorte in ene voor je deur staat.. Jaaa ze was ff in de buurt en was nieuwsgierig hoe het met ons ging.. Je moet er van houden maar ik hou van haar!

Waarom stap je niet over op een andere vk?

Ik heb tot nu toe 4 verschillende verloskundigen gehad. Wel telkens dezelfde die de echo maakt. Ook zit er af en toe een leerling bij. Maar zoals yosha ook al zei zolang ze vriendelijk zijn en luisteren vind ik het niet erg.

Hier ook 3 vk's maar stuk voor stuk geweldige mensen! heerlijk betrokken bij alles...bij oudste dochter ook daar geweest dus we kennen elkaar al poosje nu...
maar als ze maar luisteren en hun werk goed doen dat is het allerbelangrijkste!!
Liefs

Hi Meli, ik herken het gevoel. Ik had dezfde verwachting als jij en je man. We wonen in een klein dorp en hadden juist daarom die warmte wel verwacht. Nou niks was minder waar.

Hoewel ze het niet zeiden of lieten merken was duidelijk dat deze dames(zeker eentje heel erg) niet gewend was om te socializen.

Ik ben van nature al niet een je-moet-mn-vriendin-zijn-typje, maar gehoord worden en gerespecteerd vind ik wel belangrijk. Juist nu je er naartoe werkt je lichamelijke en medische situatie in handen van de vk te leggen voor eventjes.

Op een gegeven moment zei ik tegen mn man(ze zitten met zn 3en in de praktijk) dat als Linda dienstzou hebben als ik moest bevallen ik de baby zou "ophouden" tot de volgende dienst.
Ze lag me gewoon niet.

Ik ben er nog eens extra gevoelig voor omdat mijn werk bestaat uit managers coachen weer relaties aan te gaan met hun mensen en bedacht me dus dat als ik er wat van zou zeggen, ik in combinatie met mijn hormonen en inmiddels duidelijk vooroordeel et nooit juist zou formuleren om het gewenste doel te bereiken. Dus berustte ik me erin.

Twee weken geleden heb ik een mediache indicatie gehad en wordt ik nu door de gyn begeleid tot einde zwangerschap, ik hoef dus niet meer langs de vk.

Enerzijds een geruststelling maar tegelijkertijd op mn hoede wat ik in het ziekenhuis kan verwachten.
De intake werd gedaan door een vk in het ziekenhuis. Heel aardig mens. En morgen heb ik de gyn.

Maar eh, je gevoel is niet vreemd hoor. Ik had exact hetzelfde.

Ik vond de zorg in het ziekenhuis van de verloskundige daar prettiger als bij de tweede zwangerschap gewoon in de verloskundigepraktijk. inderdaad een minder warm gevoel. Ik zou kunnen overstappen maar vind dat weer niet nodig. het went op een gegeven moment wel, en het belangrijkste is dat ze hun werk goed doen en zorgen dat jullie kindje veilig ter wereld komt!
Als je het durft kun je het bespreekbaar maken....misschien helpt het om jullie verwachtingen uit te spreken.
Indien er een andere praktijk in de buurt is kun je overstappen, maar ik zou toch eerst een rondvragen wat de ervaringen van mensen uit de buurt zijn.

Ik heb tot nu toe 4 of 5 verschillende gehad. Echt elke keer iemand anders. En elke keer sta ik binnen 10 minuten weer buiten. Ze zijn allemaal heel aardig hoor, maar ik had ook eerlijk gezegd verwacht dat je iets meer van een band op zou bouwen. Ze moeten straks toch helpen om die kleine eruit te krijgen en ik moet gevoelsmatig me wel prettig voelen dat zo'n persoon staks naar mijn naakte onderkant zit te turen en te voelen. Bij die gedachte vind ik het nog wel wat vreemd, maar ik denk op het moment zelf dat het me geen reet uit maakt wie me helpt, als de kleine er dan maar uit komt.

Terug
Bovenaan