de Vermoeiende buien hebben ons ook bereikt :(

A

Anoniem

Guest
pffffffffff!!!!

Ik tik dit met een loeiende babyfoon op de achtergrond! jeetje..
Ik las hier laatst al mee met andere mama's die het moeilijk hadden, maar Birgit is ook aangestoken door de "ik wil onder geen voorwaarde in mijn bed-bui"
Ze heeft zo-ma en ma-din al bij em in bed geslapen... dinsdag wild eik dat niet maar na 1,5 uur gillen heb ik haar om middernacht ook bij me gepakt, met haar armpjes om me geklemt viel ze in slaap. gister sliep ze ineens van 7 tot 04:00 en daarna tot half 7 (is een top nacht voor haar!) dus ik dacht dat t over was en hoopte stiekum weer op n top nachtje... Nou zodra ze haar bed zit wordt ze een boze gillende plank.. ik heb haar 1 keer getroost, maar nu wil ik toch even onderuit zitten met een kopje thee hoor... drukke werkdag en in mijn eentje thuis, vind t zielig maar ga straks wel.. WANT ze is een echte volhouder, ik denk niet dat ze gaat slapen.. ga haar zo nog even een aai geven...

Als het straks nog zo is slaapt ze nog maar n keer bij me, want morgen moet ik ook weer werken en  Birgit spelen :) Ik omdat ik het meer hoorde van andere mama's hoop ik maar dat t weer over gaat.

diepe zucht

Evelien

heey ,jeetje dat is niet fijn zeg!!
hier GELUKKIGnog niet van die praktijken..en gaat ze over t algemeen netjes slapen..

kan me voorstellen dat je zoiets hebt van!!
heb helaas geen tips voor je maar hoop dat jouw meiske snel gaat slapen en dat het beter wordt het slaapgedrag!!

Hoi Evelien,

Van mij een hele dikke knuffel. Wij hebben er een paar weken last van gehad.... De oplossing, hoe hard ook, lekker laten huilen. Eerst is het anderhalf uur, maar dat wordt steeds korter als je maar volhoudt.
Wil er wel even bij zeggen dat je wel zeker moet weten dat ze niets heeft anders is het natuurlijk heel naar om haar te laten huilen.

liefs Maris

Hee Evelien,

hopelijk slaapt ze nu in elk geval! sterkte ermee. Alice heeft hier ook een paar weken vooral savonds lopen spoken maar ben het ook helemaal met Mariska eens: gewoon laten huilen..... Heeft bij ons wel een tijdje geduurd voordat we het lang genoeg vol konden houden maar op een gegeven moment waren we het zo zat toen hebben we dat gedaan. Uiteindelijk 45 minuten dus valt misschien nog wel mee hier. Sindsdien gaat het weer stukken beter. Je kon aan Alice ook wel echt merken dat er echt gewoon niks was, als ze er uit was dan was ze helemaal blij.
Bij ons in bed laten slapen werkt niet, werd ze alleen maar kwaaier van....

Groetjes en sterkte!

Hoi Evelien,

Succes meid, hier is het ook al een hele week drama.. maar Jennifer is ziek. Vanaf maandag begin het, gisteren de hele dag op de bank gelegen met haar..ook errug vermoeiend..
Elke nacht wil ze er om 03.00 uur uit!! Nou dan moet ik haar ook ff laten huilen, gelukkig niet zo heel erg lang. Maar om 06.00 is het echt over en mag ze bij ons in bed....
Meestal moeten we er toch uit tussen zes en half 7!!

Heel veel sterkte!!!

gr. Ilone

Nou dames, bedankt voor alle lieve berichtjes!
Het was gisteravond ineens stil iets na 8u dus ik kon even ontspannen op de bank!
Ze was wel onrustig nog en regelmatig wakker maar na middernacht heeft ze best goed geslapen gelukkig!
Ze slaapt zowizo nog niet door (zal t oooit nog gebeuren...) dus ik heb nog goed geslapen. Rond 10 voor half 6 werd ze weer wakker en daarna wilde ze niet echt meer slapen. Maarja mijn wekker gaat ook om 6u... dus heb r even laten mekkeren in haar bed.
Ik vind dat gehuil gewoon het ergst, ik laat haar wel eens vaker huilen en dan hoor je t minder worden en slaapt ze vanzelf, maar nu is het echt met van die lange halen en genik.. ik hoop dat deze periode snel voorbij is, EN dat ze daarna dan weet hoe ze door moet slapen haha.. naja daar hou ik maar geen rekening mee valt t ook niet tegen!

hoi hoi,

ik wil nog wel even reageren.

je kleintje gaat waarschijnlijke een nieuwe fase in.

Mart heeft het ook gehad (3wk) en ik heb een boek, peuterpuberteit gekocht.
hierin staan allemaal tips, ditjes en weetjes is.

hierin staat ook, dat het laten huilen/krijsen niet altijd zin vol is. (slapen ze onrustig, slapen ze de nacht niet door, zijn ze over dag vervelend en moe enz enz)

degene die het boek heeft geschreven heeft mij teminsten goede tips gegeven.
neem de kleine lekker bij je in bedje.. en bouw het langzaam af,
ik hem bij de mama van feline ook een heel verhaal geschreven hierover.
bij ons heeft het echt geholpen.. en ik kan het ook niet aan horen als mart huils/krijst.

Mart is nu zijn fase voorbij, hij kan nieuwe dingen, nieuwe liedjes, lopen, enz..

suc6

groetjes Simone

mv Mart 18mnd en 18wk zw

Hey Simone,

Ik had idd eerst dat stukje van je gelezen ja! Dat heb ik ook in mijn achterhoofd gehouden. En daarom heb ik Birgit ook bij me in bed laten slapen al een paar keer deze week. Ik vind het alleen soms moeilijk te peilen of ze ons nept.. dus probeer eerst of ze toch echt niet in slaap wil vallen... Idd dinsdag avond had ik ook zoiets van: morgen moet je naar de opvang dus je moet gwoon je rust hebben..

Gister ging het alleen een beetje lastig om r al bij me in bed te nemen, want toen was t pas half 8 en daarbij was ik ook aardig moe van het gehaast (werk, halen, badderen, opruimen in mijn eentje ) en als ze dan zodra je haar pakt nog net geen grijnst op haar snoet ziet denk ik van, je komt er wel eventje uit dame! Nu gaat mama even ALLEEN onthaasten!

Ik merk ook wel dat ze somd overdag mij of mijn vriend ineens vast pakt en niet meer loslaat... ik zal ook eens naar dat boekje kijken, is denk ik wel makkelijk. Ik heb oei ik groei, maar dat is zo langdradig soms en nu dus het laatste hoofdstuk!

bedankt voor je berichtje!

Terug
Bovenaan