de vijfde ziekte????

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn zoon is deze week voor het eerst naar de peuterspeelzaal.

Daar aangekomen zie ik een bericht hangen dat er de vijfde ziekte is geconstateerd. Zelf ben ik nog niet zwanger ( nod 11 juni) maar ik maak me wel zorgen over als ik deze maand zwanger zou mogen zijn. Wie weet mij gerust te stellen want als je zwanger bent en je komt ermee in contact dan is de kans op een MK groot. Hoelang blijft het bijvoorbeeld hangen en stel dat mijn zoon het krijg wat is dan het gevaar?

Of kan ik beter nu niet zwanger proberen te raken

Heelllluuuup
Nathalie

Mijn buurmeisje had ook de 5e ziekte, het leek op een allergie , maar had nergens last van, je zag het alleen aan het huidje.
Mijn buurvrouw moet in juli bevallen en heb haar niet over gevaar voor de zwangerschap gehoord hoor.
Hopelijk heb je hier iets aan

Hallo,

Het schijnt vooral in de eerste 3 maanden van de zwangerschap MK te kunnen veroorzaken. Ten minste dat is wat ik gehoord heb dus gelukkig dat je buurvrouw daar al voorbij is.

groeten Nathalie

Hallo daar,

Ik heb zelf op een kad gewerkt en kan je daarom vermelden dat het inderdaad WEL gevraarlijk voor het ongeboren kind kan zijn het is voor kleine kinderen niet levensbedreigend maar zo een foetus heeft nog niet opgebouwd, Wij raden daarom zwangere vrouwen ten zeerste af om (hoe ver je ook bent) je kind even niet van het kd op te halen.

p.s dit geld ook voor de zevend ziekte (is de variant er op)

groetjes,
Mariska

Terug
Bovenaan