De VK

Hi juni mamas

Ik vroeg me af. Hoe gaat het er bij jullie aan toe tijdens de verloskundige afspraken?
Elke keer als ik geweest ben heb ik zoiets van: dit was weer een lekkere zinloze ochtend. Heb ik hier nou naar uitgekeken? Het is allemaal zo droogkloterig. Dan zit je daar. "gaat alles goed?" "ja" dan typen ze van alles over in de computer verzekering, leeftijd blabla. En meestal is dat het.
Geen extra info of enig enthousiasme.. :/

Krijg er niet echt een warm gevoel bij. Is de VK er ook bij de bevalling bij? Ook al beval je in het ziekenhuis? Want van mij mag ze weg blijven.. Ik wil alleen maar leuke mensen die positief zijn om me heen als ik beval hoor.

Hoe zijn jullie ervaringen?

Ik heb bij de oudste gewoon onder controle gestaan bij de huisarts. En ik kreeg juist heel veel informatie en misschien is het omdat ze je wat beter kennen dat je een iets andere band met ze hebt. Nu ben ik volledig onder controle bij de gyn en de vk in het ziekenhuis. Ik voel me wel prettig en dat is ook heel belangrijk vind ik. Is er een andere praktijk bij je in de buurt? Misschien dat je kunt overstappen. En anders gewoon een keer vragen of je niet eens wat info kan krijgen en uitleggen wat je probleem met haar is. Praten kan nooit geen kwaad.

Ik en nu bijna 18 weken en tot nu toe goeie controles gehad als ik vragen had werd er goed op geantwoord en bij de echo's werd goed de tijd genomen! Zou anders eens gaan informeren bij een andere praktijk als ik jou was,..
Als je optijd bevalt in het ziekenhuis dan is je vk er gewoon ben tenzij je word over dragen aan de gyn,.. Succes ermee

Ik ben nu 3 x geweest bij de vk (ben nu 17 weken). Ze nemen echt de tijd voor mij. Elke keer ook een echo gedaan. Lichaamsfuncties gemeten.
Moest aantal vragen beantwoorden. En ik heb ook aantal vragen gesteld. En daar werd ook de tijd voor genomen met de info.
Ik ben nog steeds erg tevreden.
En ik heb ook 2 x 's avonds moeten bellen, omdat ik 1 x ontzettende lage bloedsuiker had en 1 x dat ik bijna flauw viel. Ik mag ze dus altijd bereiken waar ze me goed mee hebben geholpen.

Ik zou dan ook verder kijken... Dat lijkt wel kort af en zeer zakelijk...
Succes!!!

Hoi,

Zou een andere vk zoeken uiteindelijk is het toch de bedoeling dat jij je prettig en op je gemak voelt want als het goed gaat doet zei de bevalling.
Succes en jammer dat je zón ervaring hebt moet leuk zijn om naar de vk te gaan toch?!

Groetjes Pupke

Hoi, hier ook geen problemen, er zitten hier vier vk's op één praktijk. Nog dezelfde als bij mijn eerste. Meteen weer gezellig. De afspraken duren nooit lang, maar ja, ik heb ook nooit wat te vragen. Standaard word alles afgelopen, hoe gaat het, gewicht, bloeddruk, hartje luisteren.
Ik zou toch ook even kijken of je misschien kunt overstappen naar een andere praktijk. Je moet je wel prettig voelen. Succes!

ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt.
Ik had dat gevoel ook tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik had het idee dat het zakelijk bleef. Terwijl het voor jou juist het alle bijzonderste is. Ik was zelf ook erg emtioneel tijdens mijn zwangerschap. Ik heb er in mijn vierde afspraak toen over gesproken of liever gezegd meer gehuild.'
Dat luchte mij wel erg op, maar ik bleef wel een beetje het idee hebben dat het kort bleef en weinig begrip was voor kwalen je krijgt snel te horen ja dat hoort er ook bij.
Nu een tweede keer toch weer naar dezelfde praktijk gegaan nu tref ik toevallig twee keer een nieuwe verloskundige en die is erg prettig gelukkig. Het maakt ook wel uit dat ik beter weet waar ik aan toe ben en ik mij besef dat ik ook op andere plekken meer ondersteuning vraag dan alleen via de verloskundige. Binnenkort start ik ook weer met zwangerschapsyoga. Daar kreeg ik de vorige keer ook veel praktisch tips op vragen die ik had.
Succes ermee

Groetjes Corinne

Ik de praktijk waar ik kom werken 5 verloskundigen. Ik heb nu bij mijn drie afspraken 3 keer een andere gehad. Maar mijn ervaring is heel positief eigenlijk. De laatste zei bijvoorbeeld dat ik, als ik onzeker ben, best een keer vaker mag komen om het hartje te luisteren. Ook lachte ze toen ze het hartje zo snel hoorde kloppen. Zij straalde uit wat ik voel, dus dat is heel prettig.

Terug
Bovenaan