de volgende keer....

hoi hoi

ik ben maandag bij de gynaecollog geweest en hij zag geen reden meer voor me om nogmaals terug te komen. ik ben zo goed als schoon. er zat nog een klein stolseltje maar ik heb het vermoeden dat ik dat vanmorgen ben kwijt geraakt.

waar ik niet zo goed mee om kan gaan is dat iedereen het maar heeft over de volgende keer.
dat het de volgende keer vast wel goed zal gaan, dat we de volgende keer vaker bij de vk op controle mogen enz enz.

ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. tuurlijk wil ik een volgende keer, ik vond het heerlijk om zwanger te zijn... maar waarom heef tiedereen het daar over???

ik wil eerst deze keer verwerken!

hoe gaan jullie met die opmerkingen om?
en hoe snel na een miskraam durven jullie er weer voor te gaan?

onze wens is nog groter dan voor de mikraam, maar ik weet niet goed of ik gelijk na een menstruatie er weer voor durf te gaan..
jullie wel?

liefs Carina

Hoi Carina,
Het is eigenlijk heel dubbel hé? Aan de ene kant wil je gewoon NU zwanger zijn en aan de andere kant wil je even de tijd om het een plekje te geven. Ik heb 2 menstruaties afgewacht omdat ik het eerder nog even niet aandurfde en mijn lijf even wilde laten herstellen, ook al hoeft dat niet volgens de artsen, dat was gewoon mijn gevoel.

De opmerkingen die mensen maakten zoals: Ach meid, je bent nog jong........Joh het is maar beter zo want het was toch niet goed......Je kunt in ieder geval zwanger worden......Daar werd ik zo moe van!!! Laat mij gewoon lekker verdriet hebben! Toen de gyn zei dat ik de volgende keer al eerder een echo zou krijgen vond ik dat niet vervelend maar juist een heel geruststellend idee. Maar daarentegen vond ik het wel irritant als andere mensen het over een volgende zwangerschap hadden.

Sterkte hoor en neem de tijd die jij nodig hebt!

xxx tara

Hoi Carina,

Na m'n 1 miskraam wilde ik gelijk zwanger worden, dacht dat het een volgende keer wél goed zou gaan. Ik bleek gelijk weer zwanger, weer een mk. Ik betrap me er nu meer dan 2 maanden na mk 2 er op dat ik het weer over een volgende keer heb.
Weet eigenlijk ook niet zo goed waarom, maar denk omdat het het mooiste gevoel is wat ik ken en ook weer goed wil meemaken, zwanger zijn.

Shanaz

hoi

ik was gisteren echt even verdrietig omdat de gepraat over de "volgende keer".
maar eigenlijk wil ik niets liever dan me weer zo voelen als toen ik zwanger was.
gek.. dubbel.. tja

heeft de gynaecollog jullie ook aangeraden eerst een menstruatie af te wachten? ik heb al een aantal keer gelezen dat dat niet echtr nodig is.
Hebben jullie de eerste maand voorbehoedsmiddel gebruikt? we wilden het eigenlijl niet doen, en zien wat ervan komt.

groetjes Carina

De gyn zei dat ik meteen weer zwanger mocht worden en dus geen menstruatie af hoefde te wachten. De vk zei dat we geen menstruatie hoefde af te wachten maar dat het wel beter zou zijn zodat de wond in je baarmoeder even de tijd had om te helen.

Hoi Carina
De gyn. zei tegen mij dat ik best een menstruatie kon wachten, omdat het dan makkelijker uitrekenen is mocht je weer zwanger zijn gelijk. Maar het hoefde niet. Ik heb dus ook niet gewacht na mijn eerste miskraam. Wat ik voor mijn gevoel nu beter wel had kunnen doen. Mijn lijf kon al wel zwanger worden, dat gebeurde ook, ik voelde dat het niet goed zat, ik ben nog nooit van mijn leven zo'n stresskip geweest. Jammergenoeg ging het bij mij een tweede keer fout. Waar ik het meest van baal is dat ik heb nooit geweten hoe ver ik was toen ik de 2e mk kreeg.
Na die 2e keer fout heb ik wel een maand gewacht en voorbehoedsmiddelen gebruikt. Erg rot, omdat je graag een kind wilt, maar het dan dus in ieder geval niet raak zal zijn. Toch ben ik blij dat ik dat heb gedaan, ik heb in mijn hoofd wel wat rust gekregen daardoor. En dat helpt me wel om een (daar gaan we weer) een volgende zwangerschap beter aan te kunnen.

Sterkte de komende tijd, luister naar je eigen hart, want om me heen heb ik in ieder geval al 3 keer gehoord dat vrouwen na een miskraam ook gelijk zwanger raakten en daar ging het goed bij.

Shanaz

Hoi

ik begrijp wat je bedoeld, en als jij dat zo voelt moet je ook echt de tijd nemen. We zijn in feite allemaal een kind kwijtgeraakt al voeld dat misschien niet zo zwaar. Ik had ons kindje nog niet eens gezien en toen ik eenmaal vloeide kon ik gelijk terecht en het was al weg. Misschien dat dat me heeft geholpen om gelijk weer te zeggen een volgende..

Hoewel ik wel weet dat ik dit bij een volgende zwangerschap niet zal kunnen wegstoppen en ik heb ook zoiets van ik wil er iets mee doen als ik ooit nog mag bevallen en geboorte kaartjes mag versturen. Dan krijgt het voor ons toch daarin ook een plaatsje. Hoeft niet opvallend te zijn voor anderen, als wij het maar weten. Wij hebben er nu bewust ook voor gekozen om het niet iedereen te vertellen. wat heeft het voor nut. Mensen die dit mee gemaakt hebben kunnenn dit niet begrijpen. En komen dan inderdaad met opmerkingen van oh meid ik heb er 2 gehad(gaan ze lekker opbieden) of inderdaad je hebt een gezond kind enz enz.

De vk zei trouwens dat zij adviseerd om 1 ongi te wachten niet voor lichamelijk, maar voor de vrouw om het psychisch te verwerken. Ze zei soms zie je dat vrouwen te snel zwanger worden en dit helemaal nog niet aankunnen.

Dus meid knap dat je het gewoon uitspreekt om tijd nodig te hebben, en neem die dan ook.

Veel liefs Sandra

dank je wel shanaz, taralientje en sandra!

Ik heb gisteren met mijn vriend erover gesproken.
Ik heb het geluk dat ik aan het cervixslijm weet wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Ik heb met mijn vriend afgesproken dat we dat afwachten en als het die dagen zijn, dan zie we   vanzelf wel of we elkaar uit de weg gaan (omdat we er nog niet aan toe zijn) of dat we elkaar bespringen...

ik heb ook een boekje gehaald wat mijn plakboekje moet worden. wanneer ik eraan toe ben wil ik daar de echo's en kaartjes inplakken.

die gemengde gevoelens ben ik voortaan zat hoor... pfffff
liefs Carina

Terug
Bovenaan