De volgende stap is gezet!

Lieve allemaal,
Voor diegene die mij nog niet kennen. Ik ben Marieke, 28 jaar en januari 2004 gestopt met de pil.
Het eerste jaar een behoorlijke onregelmatige cylcus gehad.
Vanaf januari ovulatie testen gaan gebruiken, prima. Ook een maand of drie getemperatuurd.
Zowel als met tempen als met de ovulatie testen is duidelijk te zijn dat ik een eisprong heb.
Ook in de cylclussen zit nu regelmaati, maar helaas toch nog niet zwanger.
In april is het zaad van m'n man onderzocht. Is allemaal prima in orde.
Nu heb ik een afspraak gemaakt bij de dokter, en ben erg benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren.
Wie kan mij alvast een beetje weg wijs maken en kan me vertellen wat ze als eerste gaan onderzoeken........
Alvast bedankt.
Liefs van Marieke

Hai meid,

En welkom!

Ja, ik heb dat ook allemaal gehad. Het gaat stapje voor stapje om erachter te komen waarom het niet lukt. Nou, ik hoor dat het zaad goed is.

Waarschijnlijk krijg je dan ook en samenlevingstest. Sommigen vrouwen hebben een soort zuur in een baarmoederslijm en die doden dus de zaadjes zodat die geen kans hebben.

Als dat goed is, gaan ze naar je eileiders kijken, je krijgt een HSG oftewel een baarmoederfoto. Of je eileider open zijn. Nou, in mijn geval zat er eentje dicht. Er zat slijm erom heen. Ik heb een kijkoperatie gehad, maar ze konden niet alles weghalen, dan zouden ze het meer beschadigen. Maar met 1 eileider kun je gewoon zwanger worden. Bij mij is dat nog niet gelukt, omdat ze erachter zijn gekomen dat ik niet elke maand een eisprong had, en nu sinds kort   wel doormiddel van medicijnen.

Nou, dit zijn mijn ervaringen. Het kan verschillen per persoon denk ik hoor.

Is het nog te volgen? hahhi. Ik wil je alvast veel succes toewensen en we horen wel hoe het afloopt, goed?

Groetjes Sabrina (Sab)

Hoi Marieke28,

Heb ik goed gelezen en zijn jullie al vanaf januari 2004 bezig??
Ik ben zelf december 2004 gestopt met de pil. We dachten ook dat het wel los zou lopen maar niet dus. Mijn cyclus werd steeds onregelmatiger en uiteindelijk is 24 juni bij de gynaecoloog PCO vastgesteld. Ik loop nu dus bij de gynaecoloog. Het zaad van mij mannetje is getest en het was goed! Ook mijn uitstrijkje was in orde. Ik wacht nu nog op de uitslag van het bloedonderzoek.
Morgen moet ik weer naar de gynaecoloog. Ze houden me deze maand nauwlettend in de gaten om te kijken wat er gebeurd (of beter gezged om te zien wat er NIET gebeurd)
Na deze maand zal ik waarschijnlijk (lees hopelijk) medicijnen krijgen om de eisprong op te wekken.
Ik weet niet hoe het bij jou zal gaan want volgens mij doet ieder ziekenhuis het anders. Zelf ga ik in maastricht (ik woon daar in de buurt). Ik moest de derde dag van mijn menstruatie bloed laten prikken en vanaf de 8ste dag regelmatig naar de gynaecoloog voor een inwendige echo. Daarmee kunnen ze in de gaten houden of er een ei gaat groeien.

Wat een verhaal hè. Ik ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan!! Houd me op de hoogte!

knuffel van kreeftje

Terug
Bovenaan