De wanhoop nabij

<p>Mijn zoontje (3,5 week) begint direct te gillen zodra we hem neerleggen en stopt dan NIET meer. </p><p> </p><p>Op de arm slaapt hij goed, nergens last van maar zodra hij neergelegd word is het krijsen en gillen geblazen. Dit gaat nou al 3dagen overdag zo en in de nacht ook. </p><p>Ik zit er ontiegelijk doorheen want ik slaap gewoon niet. Ik weet niet wat er aan de hand is en ik wil hem niet de hele tijd op de arm of in de draagzak hebben want hij moet ook gewoon zo kunnen slapen en niet de hele tijd bij ons.  </p><p> </p><p>Ik heb al een afspraak gemaakt bij de osteopaat in de hoop dat hij iets vind of kan doen,  en gebeld met  het consultatiebureau maar die pakken niet op.  </p>

Tsja ik ken t, mijn dochter heeft bijna 3 maanden nonstop in de draagdoek gezeten om die reden.. osteopaat haalde weinig uit hier. Ze had erge krampjes ook. Heb je inbakeren al geprobeerd? Of op de buik als je in de buurt bent, op een shirt dat naar jou ruikt.. echt heel zwaar is t, maar hopelijk kan de osteopaat bij jou wat vinden!

Hier ook herkenbaar.
Neerleggen was direct huilen. Soms op buik slapen werd geaccepteerd maar met veel moeite en maar kort. 
Draagdoek was uitkomt. Was heel zwaar een paar weken lang want het was 24/7 in de draagdoek (ook snachts) maar daar sliep ze wel.
Uiteindelijk ging ze snachts wel in de co-sleeper slapen en later ook overdag. Inbakeren met pacco deed het ook goed! 
Sterkte

Hier ook herkenbaar.
Neerleggen was direct huilen. Soms op buik slapen werd geaccepteerd maar met veel moeite en maar kort. 
Draagdoek was uitkomt. Was heel zwaar een paar weken lang want het was 24/7 in de draagdoek (ook snachts) maar daar sliep ze wel.
Uiteindelijk ging ze snachts wel in de co-sleeper slapen en later ook overdag. Inbakeren met pacco deed het ook goed! 
Sterkte

Hier ook herkenbaar.
Osteopaat gooide het op reflux en CB had ook niet echt iets nuttigs. Het is echt even doorbijten. :(
Sterkte

Pfff heftig zeg... Misschien hoog leggen? Misschien last van zuur? 
Zou eventueel het consultatiebureau contacten. Wellicht kunnen zij je ook verder helpen met tips
Sterkte!

Onze dochter slaapt ook liever op ons lichaam, maar in de wieg leg ik haar nu op haar zijkant. Ik wissel snachts op links en rechts. Heb speciale kussens dat ze niet kan omrollen. Werkt hier redelijk ook omdat ze dan makkelijker de spuug kwijt kan. Inbakeren wil ook nog wel werken soms. 

Ik weet precies hoe je je voelt! Vreselijk is dat. Jammer dat het cb de telefoon niet op neemt maar ik denk dat ik wel weet wat ze gaan zeggen. Gecontroleerd lagen huilen, dat wil zeggen in zijn bedje leggen en dan elke 10 minuten naar je kindje toe om te troosten. Het zal vast voor sommige ouders een oplossing zijn maar uit ervaring weet ik dat dit zo vreselijk slopend is, voor jezelf ook vooral!
wat voor ons heel goed heeft gewerkt is voor elk slaapje een vast ritueeltje. Knuffelen, luier verschonen, inbakeren, in bedje, kusje, slaap lekker en weglopen. Ook dit kost veel moeite en tijd maar uiteindelijk gaan ze het herkennen en weten ze wat de bedoeling is. Ik word nu in bed gelegd dus tijd om te slapen. 
Inmiddels is onze zoon 17 weken en het naar bed brengen gaat nu bijna altijd goed. Soms wel even mopperen en wat huilen maar dan laat ik hem vaak een minuutje of 2 gaan, daarna ga ik naar hem toe en geef ik speentje weer en dan is het vaak goed. 
Het is echt vreselijk vermoeiend maar probeer voor jezelf een dergelijk ritueel te bedenken waarvan jij denkt dat je dit altijd kan doen. En als je kindje dan uiteindelijk wel even slaapt ga dan zelf ook even liggen, laat je huishouden tijdelijk voor wat het is. Je eigen rust is veel belangrijker.. 
Succes en veel sterkte, ik hoop dat het snel wat beter gaat! 

Terug
Bovenaan