de warme maaltijd van mijn kleine meid

hoi ik heb een dochter van bijna 11mnd en de warme maaltijd is fiasco.
ze wil niet eten terwijl ze altijd zo kon smullen van allerlei groenten.
kan iemand mij tips geven.gaat dit weer over? hoe moet ik hiermee omgaan?

gr. bremoeve

Hoi,

Ze begint de leeftijd te krijgen dat ze graag zelf wil eten. Heb je dat haar al eens laten doen? Bijvoorbeels stukjes aardappel of wortel of broccolie. Als je dat niet prakt maar in stukjes geeft wordt het ineens interessanter om te eten. Het kan wel even een knoeiboel worden maar als je dat van te voren realiseert is het al minder erg. Een doekje doet wonderen. Veel succes ermee!

bedankt voor je even maar dan hreactie. we hebben al een aantal keer haar stukjes eten te gooit ze het gewoon van het bord af. sinds een aantal weken mag ze ook zelf eten (knoeien) en af en toegeven   we dan een hapje tussen door....maar dit alles is geen succes....de warme maaltijd gaat er niet in.

quote: eve1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-11-2007 17:00:49'));

bedankt voor je reactie. we hebben al een aantal keer haar stukjes eten gegeven maar  ze gooit ze gewoon van het bord af. sinds een aantal weken mag ze ook zelf eten (knoeien) en af en toegeven we dan een hapje tussen door....maar dit alles is geen succes....de warme maaltijd gaat er niet in. help!!!!!!!!!!!!

Hoi. Ik denk dat de beste manier om hier mee om te gaan is om het te negeren.. Mijn oudste (nu bijna 3 jaar) was ook altijd een heerlijke smuller maar ook hij heeft een tijd gehad dat ie niks moest.. Zijn boterhammen maar zeker ook de warme maaltijd.. Ik heb daar gewoon geen aandacht aan geschonken en het is vanzelf overgegaan. Op een gegeven moment komen ze op een leeftijd dat ze precies weten waarin ze "macht hebben" zeg maar..
Gewoon niks anders geven, dan gaat ze vanzelf weer eten!
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan