De waterpokken .... :-(

A

Anoniem

Guest
Afgelopen maandag bracht ik Tessa naar de gastouder, een jongetje van 4 jaar was er ook en hij had de waterpokken gehad zei ze... volgens haar had hij geen blaasjes meer maar ik vond het al twijfelachtig.
Gisteren zaten er al wat twijfelachtige bultjes, en vandaag nog wat meer .... hoewel het nog niet echt vochblaasjes zijn (en ik me heb laten vertellen dat die binnen 24 uur moeten komen) ga ik er toch maar vanuit dat ze nu al de waterpokken heeft. Ze is in ieder geval duidelijk de kluts kwijt, valt in slaap onder de voedingen, wil niet spelen en eigenlijk alleen maar bij mama hangen ... en soms... is zelfs dat niet goed. Ik merk nu maar weer hoe zeer ik normaal gesproken verwend ben met een meisje wat eigenlijk altijd tevreden is. Ik ga zo maar wat paracetamol zetpillen voor haar kopen, iemand verder nog goeie tips??

Groetjes,
Anne

Talkpoeder. Dat helpt tegen de jeuk, als de blaasjes openspringen. En ook heeel veeel knuffelen!!!!

Beterschap voor je dametje...

xxx
Mama van Navara

ik zou ff de huisarts bellen, want bepaalde dingen mag je niet gebruiken onder de 6 maand geloof ik, je hebt ook een soort menthol creme en dat hielp mijn meiden goed.
ook in bad doen met zemelen werkt prima, als ze ze goed heeft dan droogt dat ze snel uit! dus geen jeuk meer.
wel een lastige leeftijd om waterpokken te krijgen.
succes

liefs

Hoi Anne,

Aanstippen met rooibosthee, eventueel thee door het badwater en indien ze het lekker vind ook laten drinken. Maar ook calendulazalf/lotion werkt geweldig.

Sterkte ermee.

Groetjes,
Suus

vsm heeft ook een middeltje tegen jeuk. Verder kun je je kind wassen met een washand gevuld met havermout...dat droogt de blaasjes uit.
Helaas zijn ze niet imuum als ze waterpokken voor de 1e verjaardag krijgen dus kan hij/zij ze nog een keer krijgen.
Sterkte!

ja ik had ook begrepen dat als je t voor de 1e verjaardag krijgt ..... je grote kans hebt dat ze het nog een keer krijgen, maar goed... deze keer is gelukkig nu weer voorbij, 't gaat weer allemaal lekker en ze is echt mega vrolijk. Behalve dat ze echt een paar dagen vermaakt en veel geknuffeld moest worden is het me eigenlijk (achteraf) best meegevallen. Toch is het wel weer heerlijk dat ze nu weer zichzelf is.. en zichzelf weer lekker kan vermaken...]

Bedankt voor alle tips :)

Anne

Fijn dat  Tessa er weer bovenop is.

Dean was 7 mnd toen hij de waterpokken kreeg. Hij zat van boven tot onder vol. Omdat hij het flink te pakken had krijgt hij het niet meer. Ook al was hij nog geen jaar oud.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan