De weeën zijn gestopt, maar blijft wel door rommelen

<p>Hallo allemaal,</p><p>afgelopen zaterdag avond begonnen bij mij spontaan de weeën. Heel iets te vroeg want was toen 36 wkn. Dit heeft de hele nacht geduurd en in de ochtend werd het steeds minder. In het ziekenhuis hebben ze beoordeeld ik heb nu 2 -3 cm ontsluiting en mijn baarmoedermond is verdwenen. </p><p>Ik mocht toen weer naar huis toen om af te wachten wat er zou gebeuren. Nu blijft het nog heel erg door rommelen. Ondertussen ben ik de slijmprop ook verloren op zondag. </p><p>Wie heeft dit ook gehad? </p><p>En wat kan ik nu een beetje verwachten?</p>

Ik heb dit bij de eerste zwangerschap ook gehad. Had weeën en werd met 36+6 (serieus, 1 dag, maar ja... protocol) naar het ziekenhuis gestuurd. Daar een paar uur aan CTG gelegen, maar uiteindelijk zijn de weeën weer gestopt en werd ik naar huis gestuurd met 4 cm ontsluiting. Slijmprop was ik weken ervoor al verloren. Het is bij mij toen de hele week rustig gebleven, tot zaterdagavond, precies een week later. Toen zijn mijn vliezen gebroken, kreeg ik een uur later een weeënstorm en is onze zoon na 2 uur weeën geboren. Ik zeg natuurlijk niet dat het zo bij jou ook gaat lopen, want de baby komt wanneer deze er klaar voor is, maar die van mij vond het toen na een week blijkbaar wel genoeg. Afgelopen weekend heb ik een beetje hetzelfde gehad, ook flink gerommeld. Ik herkende dit van de eerste maar heb deze keer niet naar de VK gebeld omdat de heftigheid van de weeën niet toenam en mijn weeën onregelmatig bleven (eindelijk hetzelfde als "die week voor de echte bevalling). Het zou mij niet verbazen als ik dus dit weekend aan de gang ga, maar het kan ook gerust nog wat langer duren. Als het maar na vrijdagnacht is want ik ben zaterdag 00.00u 37 weken en ik wil absoluut thuis bevallen! Dus even de magische grens over ;)
Hou er rekening mee dat het een dezer dagen door kan zetten, maar weet ook dat het dus nog iets langer kan duren. In het zkh waren ze er toen van overtuigd dat het die ene nacht door zou zetten, maar is mijn zoon nog een hele week blij blijven zitten ;) Baby's doen wat goed voor hen voelt en wanneer zii er klaar voor zijn...

Wanneer ben jij trouwens uitgerekend? Als je zaterdag 36 weken was, dan ben je uitgerekend op 24 augustus? In dat geval lopen we gelijk, haha!

Toevallig! Nee, inderdaad. Die baby's doen gewoon waar ze zelf zin in hebben. Maar goed, ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt gehad in ieder geval :) Jij ook heel veel succes met de laatste loodjes!

Terug
Bovenaan