De wereld van de autostoel

<p>Goedemiddag, Het begon allemaal zo simpel, 1 baby stoel voor de auto. Bij ons het merk Maxi Cose, te bevestigen met de gordel want één van onze auto’s heeft geen isofix. Mooie set gevonden in combinatie met de kinderwagen, ideaal! Maar nu is onze kleine toe aan de volgende stoel voor de auto.. De wereld voor nieuwe mama’s lijkt er niets bij als ik het vergelijk met de studie die ik moet doen voor een autostoel, wat feiten; <br />- 2 auto’s <br />1 auto heeft isofix met top tether<br />2e auto heeft isofix zonder top tether<br />- Onze kleine is niet de grootste, met een lengte van pakweg 86 en een gewicht van 10,5 is hij een ‘lang’ smal manneke. <br />- Bij voorkeur gebruiken we eendezelfde stoel voor beide auto’s <br />- Bij voorkeur een meegroeistoel <br />- Bij voorkeur willen we ook graag met slaapstand</p><p>Heeft iemand suggesties welke autostoel hiervoor het meest geschikt is? In de Prenatal begreep ik vanmorgen dat de autostoelen óf isofix óf een derde poot hebben, een combinatie is niet mogelijk. Maar het is me niet duidelijk of ik nu een autostoel kan aanschaffen met top tether en dan in de auto zonder met gordel kan bevestigen. Ik hoor het graag, duik ik nog even de boeken in ? </p>
 
Heej,
 
Autostoel Titanium Baby Raptor 1-2-3 Black I-Size
Volgens mij kan deze met beide, ik wilde destijds deze kiezen maar draaien met deze stoel kon alleen als de gordel weer los ging ofzo. Ik weet niet precies meer maar je zou na vraag kunnen doen. 
Werd ook helemaal gek van opties en welke nou wel het ene kon of het andere.
Succes!
 
Ons is vorig jaar aangeraden om vooral te kijken waar je kindje goed in zit. Dus je kindje meenemen naar de winkel, en verschillende stoelen testen. 
Wij hebben overigens in beide auto's een andere stoel. De maxi cosi was makkelijk te tillen en vast te maken in de auto, maar een autostoel is toch was lastiger vinden wij. 
In de auto van mijn man hebben we een meegroeistoel, en in mijn auto eentje tot ong 4jaar. Als we met z'n allen weggaan gaan we toch met de auto van m'n man, die is nou eenmaal groter. Die van mij is meer zodat ik gewoon weg kan wanneer ik wil zeg maar ?
 
Wij hebben de Joie i-spin. Te bevestigen met isofix en heeft een poot als derde punt zeg maar. Dus geen toptheter. Klikt best makkelijk los en vast de isofix. Wel een duur ding ;) maar dochter zit heerlijk in dr stoel. En o ja ook nog een slaapstand. (Wel een gesjouw hoor als je hem naar een andere auto wilt, geen maxi cosi gewicht en compactheid zeg maar haha)
 
Hi! Heb je al wat duidelijkheid gekregen? 


- een isofix autostoel heeft altijd een 3e bevestigingspunt. Of een steunpoot of toptheter. Dit is om te voorkomen dat het stoeltje kantelt bij een aanrijding. 
één van jullie auto’s heeft geen toptheter zeg je, maar meestal zit er achterin wel een oogje om iets vast te zetten. Die is ook goedgekeurd. Bij twijfel kun je altijd kiezen voor een steunpoot. 


- als een stoeltje draaibaar is en tegen de rijrichting in gebruikt kan worden dan ben je verplicht om dat te doen tot je kind 15 maanden is. 


- hou er bij aanschaf van een meegroeistoel rekening mee dat je het kleine kontje van je baby op een zitvlak zet waar ook een 10 jarige op past. Bij een zijwaartse aanrijding kan je kind dus in zijn stoel heen en weer schuiven. Waardoor de kans op letsel vergroot word. 


- alle groep 1/2 autostoelen hebben sowieso een ligstand. Meegroeistoelen hebben dat niet allemaal. 


- de stoeltjes van Maxi Cosi staan er om bekend een kleiner zitvlak te hebben dan andere merken, waardoor je kind er dus minder lang in past. 


persoonlijk vond ik veiligheid boven prijs staan. Mijn vriend ging daarin nog een stapje verder en koos voor bij mij in de auto een Römer dualfix M. Daarin zit een metalen frame rond het hoofd waardoor er geen beknelling kan plaatsvinden. 
In zijn auto staat een Maxi Cosi Tobi zonder isofix. Als onze dochter uit logeren gaat krijg ze die stoel mee omdat hij lichter is en makkelijk is over te zetten. 


Neem je zoon en partner mee naar de winkel en probeer een aantal stoelen uit. Je zult zien dat hij in de ene stoel een stuk beter zit dan in de andere. 
succes!
 
Terug
Bovenaan