de winter door

A

Anoniem

Guest
Hallo
ik wilde even informeren wat jullie van plan zijn deze winter met het warm houden van je kleintje.
Wij wonen namelijk in een oud (huur)huis zonder centrale verwarming.
Alleen in de huiskamer hebben wij een gaskachel en een kacheltje op de douche.
Voor me meisje 11 weken heb ik al een paar lekker dikke pyama's gekocht en wintertrappelzakken waarvan een met lange mouwen.
Verder uiteraard evt een extra dekentje en een kruikje.
Ik leg haar ook al met een muts op in bed maar die weet ze 's nachts af te   krijgen denk door het draaien van haar hoofd.
Ook staat het elektrische kacheltje al op der kamertje. Mocht het dan echt koud worden kan ik die met een tijdschakelklok ertussen aandoen.

MOcht het heel koud worden kan ze natuurlijk beneden slapen dat we dan daar de kachel aanlaten. Maar dat vind ik geen fijn idee ook omdat we een hond hebben.
En ze slaapt nu ook al zo lekker door tot 7.00. Dat kan dan ook weleens gauw over zijn want mijn partner moet meestal om 5.00 op om naar zijn werk te gaan.

Ach voorlopig valt het nog wel mee met de kou. E misschien krijgen we wel een zachte winter. Ik zou het dit jaar in elk geval niet erg vinden als we niet kunnen schaatsen (sorry dames)

Hoi   hoi,
Nou ons zoontje is nu 5 maanden en heeft 's nachts een pyamatruitje aan met een slaapzak (zonder mouwen). Verder heeft hij nu twee dekentjes op met een lakentje. Hij heeft het nu warm genoeg. Overdag heb ik altijd het raam op zijn slaapkamer open staan, 's nachts doe ik het wel dicht. Soms bij droog weer  en weinig wind ligt hij overdag lekker buiten in de kinderwagen/wandelwagen te slapen. Hij slaapt er soms nog beter dan binnen in bed. Verder is hij nog niet verkouden geweest en heeft hij lekkere gezonde rode wangetjes. Mijn idee is: het is net wat ze gewend zijn.
Succes!! Groetjes Cindy

Hoi hoi,

Pas op dat je je kindje ook weer niet te warm aankleed voor in bed. Dan kan ze oververhit raken.
De ideale temperatuur voor op de slaapkamer is tussen de 15 en 18 graden. Misschien een goed idee om een thermometer in haar kamertje te hangen. Dan kun je het goed bijhouden.
Ook kun je door in haar nekje te voelen goed checken of ze het warm genoeg heeft.
Mijn zoontje slaapt in een winterslaapzak zonder mouwen met daaronder alleen een romper met lange mouwen of een romper zonder mouwtjes met een truitje daarover.
Op zijn bedje ligt een lakentje met 1 dekentje. Dat is voor hem prima. Sven heeft het namelijk eerder snel te warm dan te koud.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi,

Stijn slaapt snachts in een winterslaapzakje met mouwtjes en een katoenen pyjamaatje. Verder heeft hij er niets overheen, want hij draait in zijn bed. Vannacht lag hij op zijn buikje tegen zijn speentjes te praten en vanmorgen weer, alleen lag hij toen met zijn hoofdje richting het voeteneind. Ik vind het een eng idee dat er dan nog een dekentje zou liggen waar hij met zijn hoofdje onder zou kunnen komen. Hij heeft het gelukkig niet koud. Wel staat de thermostaat s'nachts op 16 graden en heb ik zijn verwarming niet helemaal dichtgedraaid. Als het dan kouder wordt heeft hij er geen last van. Ik zag trouwens in de wibrafolder flanellen pyjamaatjes van Snoopy voor nog geen zes euro. Ik denk dat ik maar aan de man met de mijter ga vragen of hij er twee aan Stijn wil schenken voor koude nachten.

Groetjes van Marloes

Bij Zeeman kostten flanellen pyamaatjes 3,99, maar dan staat er geen snoopy op. Ik heb er net twee gekocht voor Lotte.

Wij wonen ook in een koud huis, een monument uit 1890. Het is hier zowel overdag als 's nachts al erg koud. Zelf loop ik de hele dag in een trui en T-shirt en heb het vaak nog koud. 's Avonds zitten we vaak onder een dekentje op de bank. Nou moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik ook een enorme koukleum ben...

Voor Lotte heb ik een hoop opties om haar warm genoeg te houden (maar je moet ze natuurlijk niet allemaal tegelijk gebruiken! ):

- Bij reformwinkels kun je  wollen rompertjes kopen met lange mouwen. Het is een combinatie met zijde, de stof is heel dun (bijna doorzichtig), prikt niet, maar is heerlijk warm! Ook heb ik hier wollen sokken gekocht, maar die zijn voor overdag.

- Op de stoffenmarkt heb ik een stuk  stof van 100%  wol gekocht, als dekentje.

- Op diezelfde stoffenmarkt heb ik flanel gekocht. Even omzomen en je hebt heerlijk warme lakentjes. (zijn ook wel kant en klaar te koop hoor...)

- Dan zijn er nog de flanellen pyamaatjes

- Lotte slaapt ook in een dikke winterslaapzak met lange mouwen.

- De thermostaat in de woonkamer staat op 17 graden 's nachts. Voor de slaapkamers betekent dat ongeveer 15 graden.

Wij komen de winter wel door!

Groetjes, Marisa

Hoi Kaatje,

Ik zou oppassen met een mutsje in bed. Kindjes moeten ook hun warmte kwijt kunnen en dat doen ze via hun hoofdje.
En een koud bolletje betekend nog niet dat je kindje het koud heeft. Het nekje is de beste graadmeter!

Groetjes,
Karin

Terug
Bovenaan