De zesde ziekte!

Hallo,
Mijn zoontje Sander (13 maanden) heeft de afgelopen week een paar dagen koorts gehad (een dag zelfs boven de 40 graden). Toen kreeg hij allemaal rode vlekjes op zijn gezichtje en daarna op armpjes, beentjes en zijn hele lijfje. Toen hij die vlekjes kreeg, was de koorts over. De vlekjes jeuken niet en hij heeft er ook helemaal geen last van. Hij ziet er alleen niet uit, maar ach.... Ik heb met de huisarts gebeld en het bleek volgens hem de zesde ziekte te zijn. Mijn vraag is nou: zou ik zijn lichaampje nu juist wel of niet moeten insmeren? Wie kan mij helpen?

Groetjes, Julietta
 
Goedemorgen,

Mijn dochter van bijna 11 maanden heeft het vorige week gehad. Je hoeft het niet in te smeren. Waar de vlekken en pukkels het eerst begonnen, die zullen ook als eerste verdwijnen, na een paar dagen. In de boeken staat dat de vlekken alleen in het gelaat en op de romp zitten maar mijn dochter had het ook op de armen en benen. Zolang ze geen koorts ontwikkelde moest ik er vanuit gaan dat het de zesde ziekte was zei de arts.
Ik was allang blij dat de koorts zakte want ze was nog wel wat hangerig maar echt het zieke was weg. Nog even doorbijten en daarna is je puk weer beter. Succes.
 
mijn zoontje heeft het ook een tijdje terug gehad.
en ik zou de bultjes zeker niet insmeren, daardoor heb je juist meer kans op ontstekingen e.d.
het trekt echt vanzelf weg.
wel zielig he, die hoge koorts. toch een raar verschijnsel die zesde ziekte.
eerst drie dagen hoge koorts, koorts weg en hupsakee bultjes.... en dat bij iedereen...
het blijft wonderlijk ons menselijk lichaam.
beterschap voor je kleintje
 
Terug
Bovenaan