De zoveelste fase?!?!

A

Anoniem

Guest
Een tijdje terug vond Tara (bijna 21 maanden) het geweldig om haar jas en schoenen aan te trekken en zelf haar sjaal om te doen, als ik zei dat we naar oma zouden gaan.
Maar sinds kort is het een heel geworstel om haar in haar jas en schoenen te krijgen, zelfs als we zeggen dat we naar oma gaan, wil ze niks aantrekken.
Ze doet dan alsof ze me niet hoort en gaat verder waarmee ze bezig is, gaat plat op haar buik op de grond liggen of houdt haar armen gekruist voor haar gezicht.
Als ik na een tijdje eindelijk haar ene arm in haar mouw heeft, dan huilt en schreeuwt ze en probeert haar arm er weer uit te krijgen. En zo gaat het maar door, ik word er soms gek van -__-
Verder wil ze ook niks meer in de buurt van haar nek hebben, zelfs de kraag van haar jas 'stoort' haar, dus haar jas mogen we nu niet helemaal dichtritsen tot boven ........ herkenbaar??? Zal dit weer de zoveelste fase zijn?

Groetjes,
Shivana

Hoi Shivana,

Hihi, als ik jouw topics van de laatste tijd voor de geest haal, is Tara jullie wel héél erg aan het uitproberen. Niet in de buggy, niet in de autostoel en nu niet de jas en schoenen aan. Lastig hè, een peuterpuber, want dat is ze gewoon.

Ik heb het al mee gemaakt met mijn dochter. Die kon ook vreselijk dwars zijn. Misschien heb je wat aan mijn tips:
- Neem extra tijd voor dingen. Haast voelen ze feilloos aan en dan worden ze alleen maar dwarser.
- Blijf zelf rustig. Zo makkelijk gezegd, maar het werkt echt.
- Maak er een beetje een spelletje van.
- Geef een duidelijke 'ik-boodschap' (Ik wil nu naar oma. Daarom wil ik dat jij je jas aandoet, anders krijg je het koud buiten).

Succes met je dwarse tante.
Karin

Hoi Karin,

Ik durfde deze topic bijna niet te plaatsen, want ik was een beetje bang dat jullie zouden denken 'daar heb je haar weer met haar little devil' (het is dat ik nu geen smileys e.d. kan plaatsen, omdat html editor nog steeds niet werkt helaas, anders had hier die smiley met blozende wangetjes gestaan). Haha, zij zit denk ik echt wel in de peuterpuberteit, ik moet er niet aan denken als ze straks op een leeftijd van 14-15 in de echte puberteit komt :)

Dank je wel voor de tips, het nemen van extra tijd moet ik idd eens proberen, want ik en mijn man doen vaak veel op het laatste moment (alweer de blozende smiley :p). En rustig blijven? Pfffffff, moeilijk hoor, hihi.

Groetjes,
Shivana

Hoi Shivana, ohoh wat een meid met eigen willetje heb jij zeg!!!

Ik had van de week ook wat hoor. Een afspraak bij de bank en na afloop dacht ik, ik doe haar jas wel in de hal aan... nou dat had ik dus niet moeten doen!!!
Madam wilde ook haar jas niet aan.
Zat ik in de hal (uiteraard zaten er klanten te wachten) op mijn knieen een huilend kind haar jas aan te doen!!! Ook probeerde ze haar armen uit de jas te halen.

En ik maar blijven lachen..hahaha ik schaamde me rot!!! Achteraf vind ik het niet erg om te vertellen maar op dat moment aaaahhhhhh!!!

Dus geen tips, maar Jennifer heeft er de laatste tijd ook last van!

Succes met jou dondersteen!

gr. Ilone

Terug
Bovenaan