@ Debs80

Hey,
Hier gaat het al wat beter. Tim lijkt wat rustiger te zijn geworden na het 2e bezoek aan de osteopaat. Hij slaapt overdag nu ook een stuk beter. Wat eerst een half uurtje tot soms een uurtje was, is nu al snel 2 a 2,5 uur slaap overdag.
(per slaapje dan) de drukke bewegingen zijn ook minder. Ook met het inslapen heeft hij nu minder moeite, ik kan hem nu bijna elke keer wakker op bed leggen en dan pruttelt hij een paar minuutjes maar dan is het ook weer stil en slaapt hij lekker. Hij heeft alleen momenteel veel last van buikpijn omdat hij heel moeilijk kan poepen. Dus ik hoop dat dat volgende week ook een beetje over is als de nieuwe voeding aanslaat. Ik ben nu de omneo gaat geven en dat heeft schijnbaar 2 weken nodig om zijn werk te gaan doen. Best zielig want hij zit zo te persen dat hij van de week bijna stikte omdat al zn melk omhoog kwam, het kwam zelfs uit zn neusje en daardoor kreeg hij geen lucht, dus hem meteen bijna op zn kop gehangen en maar poetsen om hem zo snel mogelijk te bevrijden van alle melk in zn neus en mond. 's nachts lijkt hij de nachten wat in te korten. Ik maak hem om 23.00 wakker en dan is hij om 2.30 weer wakker, vannacht had ik hem even laten mopperen en toen is hij weer in slaap gevallen tot 5.45. dus wellicht dat hij binnenkort ook 's nachts door gaat slapen. Morgen ga ik naar de babymassage dus ik ben benieuwd of hij dan nog meer kan ontspannen. De 15e weer terug naar de osteopaat.
Volgende week weer werken, waar ik wel tegenop zie aangezien het nu een stuk beter gaat. Het zou jammer zijn dat hij door de verandering weer terug valt in zn oude patroon. Maargoed ik moet toch een keer aan de gang. 16 weken zijn ook zo snel voorbij ;-)

Dat klinkt inderdaad erg goed! Je kunt hem eventueel helpen door hem te stimuleren met een thermometer. Flink wat vaseline eraan en dan rustig heen en weer bewegen in de anus. Wat ook helpt is van zeep een zetpilletje maken en die inbrengen. Moet je de oudewetse blokken zeep hebben.

Ik heb de thermometer geprobeerd maar dit heeft geen suc6 bij hem. Hij ligt gewoon een beetje rond te kijken en er gebeurt niks. Vandaag wel al een luier met wat dunnere poep dus wellicht begint de voeding wat te helpen.

Verder weer even een klote dag gehad. Vanmorgen naar de massage geweest, wat hij wel prima vond. Maar hij was dus over zn slaap heen. Drama's
Hij was om 8.30 wakker en om 10.00 moest ik daar zijn. Hij heeft in de auto 20 minuutjes geslapen en toen wakker geweest vanaf 10.15 tot 12.00. Toen heeft hij weer 20 min. geslapen. Bij thuiskomst gevoed en vrijwel meteen op bed gelegd, hij had geen zin om te slapen, maar uiteindelijk heb ik heb om 14.00 slapend in bed. om 15.00 was hij weer wakker om vervolgens met heeeeel veel geduld en pogingen sliep hij pas weer om 18.30.
Hij heeft dus vanaf 8.30 tot 18.30 maar 2.10 uur geslapen. Niks was goed....krijsen, op de arm, aangelegd in de hoop dat hij dan lekker met mij op bed in slaap zou vallen, wiegen, in bed leggen en er maar ff bij blijven, wat je ook deed alles eindigde in krijsen. Hij was doodmoe maar kon gewoon zn slaap niet pakken. Uiteindelijk na nog een flesje in slaap te zijn gevallen op de arm, in bed geprobeerd te leggen maar nee hoor...krijsen en meteen overstuur, weer eruit, weer in slaap gevallen op de arm, weer voorzichtig in bed gelegd in etappes, eerst laten zakken zodat zn billen op het matras rusten, wakker, weer in slaap gesust, langzaam laten zakken en zn hoofd neer leggen, wakker, weer praten en weer in slaap, slaapzak dicht, wakker, praten/sussen, deken pakken, wakker, weer sussen en mn armen langs zn lijfje laten liggen tot hij weer in slaap viel en toen de kamer uitgeslopen. Kortom een heel veel rompslomp om hem in bed te krijgen.
de komende dagen weer thuis blijven en weer opnieuw beginnen om het ritme te pakken te krijgen.
Op zo'n moment baal ik als een stekker dat 1 zo'n uitstapje meteen invloed heeft op heel zn dag. En mijn man zegt maar...tja hij went er maar aan, terwijl ik juist nu zo iets heb van...de komende tijd enkel alleen de deur uit als het niet anders kan, tot hij goed zn ritme heeft te pakken, in de hoop dat hij dan wel makkelijker zn slaap kan pakken als hij een keer wat langer op gebleven is. Wat denken jullie, zal dit helpen???

Ik voel me net zo'n klaag muts op het moment. sorry dames. ik geniet ook echt wel van mn kleine manneke en ik doe mijn best om het voor hem zo fijn mogelijk te maken maar ik voel me soms ook echt een kluns en denk soms dat ik gewoon alles fout doe en het daarom niet zo "gewoontjes" verloopt, dat ik het onbewust verknal. Pffff

@ debs

O zo herkenbaar jouw verhaal. Mijn sven is nu 6 maanden maar ook zo gevoelig voor uitjes... helemaal uit het lood geslagen. Vooral toen ie nog heel jong was.
Nu gaat het iets beter maar hij slaapt nog enorm wisselend. De ene dag doet het geweldig en de andere dag alleen maar korte slaapjes.
Ooit gedacht aan inbakeren? Dat verlengde de hele korte slaapjes naar toch wel 45 minuten...
Het duurde ook heel lang voor hij doorsliep van 23.00 tot 7.00... hij was toen ruim 4 maanden. Hij was ook snel wakker 's nachts... zo vermoeiend.
Maar nu gaat het ineens 's nachts veel beter, ook sinds ik Kindival van Vsm gebruik. Dit is voor onrustige baby's, misschien heb je er ook wat aan...

Je schreef op een ander topic... wat klaag ik over een baby die veel huilt, vergeleken met de problemen van Berber... maar meid, ik weet hoe zwaar je het hebt. het is echt verschrikkelijk soms, dan kun je wel huilen als je ziet dat ie zo moe is en toch niet gaat slapen en alleen maar jengelt en mekkert. Dan kun je zelf ook niet genieten en lijkt het moederschap zo zwaar! En geloof me, dat is het ook. Zeker met een onrustig kindje hoeveel je er ook van houdt. Maar er is verschil. mijn oudste was een voorbeeldige baby, had bijna geen onrustige uurtjes in de eerste drie maanden, sliep met 5 weken al van 23 tot 7 door, overdag was slapen nooit een probleem ik moest haar gewoon uit bed halen anders sliep ze een gat n de dag, altijd slapen ook bij verkoudheid en ziekte, bijna altijd vrolijk, altijd goed eten... toen was het alleen maar genieten! Nu kom ik er achter dat ik me best kan inleven in ouders die uit onmacht hun kindje door elkaar schudden. Ik heb ook momenten gehad dat ik wel kon schreeuwen of iets kapot wilde gooien... gelukkig nooit afgereageerd op Sven, hij kan er ook niks aan doen, maar onmacht ken ik wel en heb heel veel gehuild en soms nog....

Het enige was je kunt doen is rust rust rust en regelmaat, niet dat dat zal betekenen dat je zijn slaapjes zal verlengen maar voor hem zal het dan wat makkelijker worden en zal hij minder gestresst zijn. Maar leuk is het niet, want afspreken bij een ander wordt dan zo lastig als hij zo onregelmatig slaapt en makkelijk weg ga je ook niet, al is het maar om boodschappen...

Sterkte hoor, het is gewoon zwaar!

Ik zou me ook niet teveel uitjes op de hals halen. Eerst zorgen dat het thuis lekker gaat. Wat is er leuk aan om weg te gaan als je weet dat het bij thuiskomst drama wordt.

Wat je kunt doen is hem eerder in de slaapzak leggen, dus enige tijd voor het echt naar bed gaan. Ook het bedje voorverwarmen met een kruik is misschien fijn voor hem. Hij komt dan niet in een koud bed.

Enne klagen is niet erg hoor. Ik herken er veel in. Mijn oudste was ook snel uit zijn doen. De jongste is wat makkelijk, maar die heeft het altijd moeilijk tussen 15.00 en 19.00 uur. En hij slaap met een beetje geluk door tot half 6 en dan wil hij echt de fles. Ik maak hem dan om 23.00 uur wakker anders kan ik er midden in de nacht uit.

Ik vind het erg knap dat je ervoor uit durft te komen. Ik denk dat ook veel moeders zeggen dat het goed gaat, maar achter de deur gaat het heel anders.
Ook hier ondanks een vrij makkelijk kind nog wel eens onmacht en tranen omdat het even minder gaat. Huilen van een baby is gewoon verschrikkelijk. Ik kan daar echt niet aan wennen.

Bedankt voor de lieve en begrijpende reacties. Het is soms ook gewoon bijna niet meer vol te houden. Het vreet zoveel energie en nu moet ik deze week ook weer werken. Je wil zo graag dat je kindje lekker in zn vel zit en zich fijn voelt maar als je dan ziet dat hij dat niet is dan voel je je zo rot. Ik heb echt al tig dingen gedaan om het voor hem zo makkelijk mogelijk te maken. Ik heb dus inderdaad ook al geprobeerd om hem eerder in de slaapzak te leggen en dan in bed, ook de kruik heb ik geprobeerd, inbakeren, puckababy, wakker in bed, slapend in bed, bij ons in bed tot hij echt vast sliep, laten huilen, rondlopen,wiegen,schommelen, in de wandelwagen, in de draagzak, andere voeding, cinababy, later inflacol, alleen boven blijven zonder extra prikkels, in de box zonder al te veel dingen, in de wipstoel, nu naar de osteopaat en de babymassage. Ik heb vandaag gewoon serieus edelstenen besteld die voor rust zouden moeten zorgen en stress wegnemen. En het ergst is dat ik er eigelijk helemaal niet in geloof maar op het moment alles probeer. Hij merkt er toch niks van of die stenen op zn kamer liggen. tenminste niet in zn ritme of routine. Een vriendin gelooft in de werking dus ach..waarom ook niet
We hebben steeds vaste rituelen, wakker worden, verschonen, voeden, ff spelen en bij vermoeidheid weer naar bed.
Vandaag weer het bureau gebeld en het enige wat ik hoor is...het zullen zijn darmen wel zijn, wacht deze maand nog maar af want na de 3e tot 4e maand gaat het vaak makkelijker want dan zijn de darmen redelijk goed ontwikkeld. Kortom weer een antwoord waar ik niks aan heb.
Ik bekijk het nu gewoon van dag tot dag, soms leg ik hem makkelijk in bed, de andere keer loop ik er maar mee rond tot hij door het gewiebel in slaap valt.
Vandaag ook voor het eerst gaan werken en wat denk je...hij eet nauwelijks. Terwijl hij mijn moeder die oppast elke dag bijna gezien heeft sinds zn geboorte. Vanmorgen met 70 ml op, rond 8.45, toen rond 11 uur pas in slaap met nog een klein beetje eten (70 ml), pas vanmiddag had hij 1 fles op van 200 ml, en voordat ik terug kwam had meneer nog maar een beetje op van 80 ml. Hij ligt nu lekker te slapen dus we kijken wel weer wat hij vanavond eet. Hij heeft ongetwijfeld in de gaten dat ik hem niet graag alleen laat nu het weer ff slechter gaat, maarjah misschien pakt het goed uit en slaapt hij bij de oppas oma's wel goed. We zien wel.
Makkelijk is anders en die roze wolk had ik me ook wel even anders voorgesteld, maargoed hij is verder gezond en het zal ook allemaal wel makkelijker worden. Dus we maken er maar het beste van.

Die roze wolk heb ik bij mijn eerste ook niet gehad.

Dan doe je het helemaal nog niet zo verkeerd hoor, die kleine heeft je dus gewoon gemist. Ik zou wel zorgen dat ook bij de oppas dingen "hetzelfde" als bij jouw. Dus even goed afspreken hoe je dingen doet. Wat ook wel kan helpen is om iets mee te geven wat jij bij hebt gedragen bijv hydrofielluier.

Wat een rotreactie van het CB trouwens. Dat ze geen oplossing hebben kan ik wel voorstellen, maar ze moeten wel iets doen met jouw onzekerheid. Van deze reactie wordt je niet sterker van!

Er zijn ook druppels voor de darmen en volgens mij las ik ook dat er druppels zijn om de slaap te bevorderen. Beiden homeopaties. Ik heb ook al eens gehoord dat lavendelzeep wonderen kan verrichten voor de slaap. Deze kun je gewoon in het bedje leggen... Ach uiteindelijk ga je vanalles proberen.

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan?

Terug
Bovenaan