December miskraam, april 2023 (pril) zwanger

Goedemorgen lieve (aanstaande) mama's,

Allereerst fijne Pasen gehad?

In december '22 hebben mijn man en ik een miskraam met 5 weken gehad. Vandaag - op mijn NOD - heb ik twee tests gedaan. Clearblue en Kruitvat. Beide tests geven tot onze blijdschap positief aan, waarvan Clearblue 1 - 2 weken. Heel pril dus.

Wij zijn zó blij, dolgelukkig en enthousiast dat wij zwanger zijn.

Maar, ik bedacht mij net.. kan dit misschien nog een uitslag van de miskraam zijn? :-(

Het was mijn eerste miskraam dus daar ben ik erg onwetend in, sorry.

Liefs, een voorzichtige blije mama.
 
Hoi! Ik denk dat je heel blij mag zijn. Als goed is is dit niet meer van de miskraam 4 a 5 maanden geleden. Ik heb ook een mk gehad bij 5 weken en was na een week volgens mij al weer wit. Ben je tussendoor gewoon ongesteld geweest? Voorzichtig gefeliciteerd en dat het deze keer wel goed mag blijven gaan ? 
 
Hoi,
Ik heb in december ook een miskraam gehad en had na een kleine 3/4 weken weer een witte test. Mijn miskraam was met 10 weken (het hartje bleek met 7+5 gestopt). Ik ben inmiddels ook weer zwanger, dus ik denk dat je niet onzeker hoef te zijn over of je test nog van de miskraam is. Gefeliciteerd!
 
Ach jeetje @CJS.
Maar ook weer van harte gefeliciteerd met deze zwangerschap! Mag ik vragen hoe ver je bent? En mag ik vragen hoe je met angsten of onzekerheid van de vorige miskraam omgaat? Als je die hebt.. 
 
Ik merk heel erg aan mijzelf dat ik erg angstig ben dat het weer mis zou kunnen gaan en ik kan mijn gedachten daar niet op afleiden :-(
 
Dank je! Ik ben inmiddels 8 weken en we hebben te horen gekregen dat het er misschien 2 zijn. Dat horen we morgen als het goed is met zekerheid.
ik ben heel erg van m'n gevoel uitgegaan. Ik voelde bij de vorige zwangerschap dat het niet goed zat en nu voel ik me weer zoals met m'n eerste zwangerschap (heb al een kindje van 16 maanden), dus aan de hand daarvan voel ik dat het goed zit. Natuurlijk ben ik wel onzeker, maar dan probeer ik dat gevoel vast te houden. En eerlijk is eerlijk, het nieuws van een eventuele tweeling overheerst op dit moment mijn angst voor weer een miskraam. 
weinig tips dus, maar vertrouw vooral op je gevoel, leef gezond en neem je vitamine pillen dan heb je zelf iig alles eraan gedaan wat je kan doen.. het komt vast goed, die weg naar de eerste echo duurt altijd gigantisch lang 
 
@CJS

Heel vreemd want ik voel precies hetzelfde als wat jij voelt.. Bij de vorige zwangerschap (wat resulteerde in een miskraam) voelde ik mij ook niet zeker van mijn lichaam of zwangerschap, het voelde in ieder geval niet goed. 

En met deze zwangerschap, ookal is het nog maar 4,5 week, voel ik mij zekerder. Ontspannender, gezonde zenuwen. 

Dus ik heb nu ook meer vertrouwen in mijn lichaam!
 
Terug
Bovenaan