Dekbed advies nodig!!

Hoi mama's,

Ik heb vandaag voor Kay een dekbed en plat kussentje gekocht.
Echterkon ik kiezen tussen een ledikant dekbedje, wat natuurlijk te klein is, of een normaal formaat dekbed als 150-200. Dit is natuurlijk wat groot omdat hij een bedje heeft van 150-70.

Mijn vraag is dan ook; Hoe maken jullie het bedje op?

Ik heb nu de onderzijde van het dekbed  achter/onder het matras geduwt en de rest ligt gewoon los.
Kan/mag dit? Hij kan nu dus eigenlijk gewoon aan de zijkanten onder zijn dekbed uit mocht het nodig zijn. Verder heb ik het natuurlijk kort opgemaakt.

Is het zo goed of moet het anders?

Hoe dan ook; meneer is niet meer van zijn bed af te "slaan" nu er een dekbed op ligt. Hij vind het helemaal geweldig!! Nu nog afwachten of hij er ook onder gaat slapen haha..

Esmé mv Kay

hoi esmee

ik denk niet dat het veel kwaad kan hoor zo

ik heb zelf een dekbedje voor in een peuterbedje gekocht nadeel is dan wel weer dat je daar ook weer speciaal beddengoed voor moet halen

saskia

Haha, ja handig. Nooit over nagedacht.
Zo denk ik zo vaak: 'even iets halen'
En dan komt er toch weer meer bij kijken. ("...de keuze is reuze ..")
Maar goed, Kian past nog wel even in z'n combi en heeft ook nog een ledikant, dus ik heb geen tips voor je.
Liefs Nelleke

hey Esmé!

Thomas ligt in zijn ledikant met een dekbedje van 110 x 125 (meen ik) van lang leve de ikea...   De achterkant is gewoon iets tussen matras en achterschot gepropt, en de rest ligt gewoon met zijkant los in zijn bedje. En ik heb het bed ook niet meer kort opgemaakt hoor, dekbedje ligt tot bijna bovenaan, heerlijk vind ie het! Hij kan zich er net zo lekker in nestelen als zijn mama graag doet. En vaak ligt ie er toch ook nog wel bovenop hoor, hij kan dus prima zijn eigen warmte en koude reguleren in zijn bedje!
Stoer hoor al een groot bed, we zijn voor Thomas aan het twijfelen, maar ik vind het zelf nog zo lekker dat jochie in zijn bedje waar ie niet uit kan nog, hihihi!

Kus voor Kay! Greets marieke

Bij de ikea verkopen ze ook juniordekbedden, maar dan moet je ook de dekbedhoezen van Ikea kopen. Ikea gebruikt afwijkende maten.
Daar kwam ik dus ook achter toen ik de Ikea dekbedhoes om het Hema dekbed wilde doen.

hoi,
voor Mila hebbebn een juniorbedje gekocht(dezelfde maat als jij voor kaj hebt)
In die maat waren daar ook dekbedden van,die kun je dus ook verkrijgen dus..
ik las dat ze ze bij de hema ook hebben ,da,s mooi want wij moeten er straks voor mila ook nog een halen en daar is het vast goedkoper.
ik wist wel dat ze daar ook leuke overtrekjes hebben in die maat.
succes groetjes natalie

Terug
Bovenaan