dekbed en hoofdkussen

Hallo,

Wie weet wanneer je een dekbedje mag gaan gebruiken en een hoofdkussen voor in bed?
Onze zoon kruipt namelijk uit de slaapzak en als hij in de ochtend nog even bij onsin bed mag wil hij met zijn hoofd op onze kussens liggen.

Groetjes 1976
 
Hallo,

Laatst las ik ergens dat ze een dekbed afraden tot 2 jaar. Tot die tijd kunnen  kinderen hun temperatuur niet goed  reguleren en onder een dekbed is het veel warmer. Daarnaast kunnen ze onder het dekbed  en in het dekbedhoes terecht komen en is er verstikkingsgevaar.  Voor een hoofdkussen  zal  hetzelfde gelden, dat weet ik niet zeker.
Mijn zus gaf mijn neefje een knuffel waar hij met zijn hoofd  op sliep (nog steeds trouwens, bijna 5 jaar). Succes.  
 
Hi,

Dekbed wordt inderdaad afgeraden tot een leeftijd van twee jaar..... Maar hoe kan jouw zoontje uit de slaapzak kruipen??? Als nek en armsgaten goed passend zijn, kan hij er niet uitkruipen en als hij zelf de rits los doet, zou je deze met een kindveilige veiligheidsspeld kunnen vastzetten.....

Wat het kussen betreft, als hij in jouw bed op het kussen wil liggen, is er op zich geen probleem... maar als je hem in zijn eigen bed een kussen wilt geven, kan er wel een probleem ontstaan.... Hij kan er met zijn hoofdje in gaan liggen of er onder kruipen.... en als hij diep slaapt, kan hij zichzelf misschien nog niet bevrijden...
Als je er bij bent, merk je het vaak snel genoeg... (moederintuïtie) maar als hij alleen op zijn kamertje ligt....

Groetjes Nynke
 
Hallo mama Bal,

Het is niet zo dat hij er uit kruipt, maar hij krijgt het wel voor elkaar dat hij zijn armen door de hoofd-opening wurmt en op deze manier dus klem zit en ons begint te roepen.
Ook de rits krijgt hij open, en jouw tip over de veiligheidsspeld is erg welkom, dat ga ik gelijk morgen uitproberen.
Een kussen krijgt hij zowiezo nog niet omdat ik dat helemaal nog niet nodig vindt, maar ik was eignelijk meer benieuwd of het al mag.
Fijn weekend verder!

Groetjes 1976
 
Hoi,

Onze zoon (bijna 4) heeft al een tijdje een kussen. Op een gegeven moment vroeg hij zelf om een kussen en zat dus met de zelfde vragen als jullie nu hebben: vanaf wanneer mag een kussen? Ik heb toen overlegd met het bureau en kreeg als antwoord: Als ze ouder zijn dan 2 jaar en ZELF om een kussen vragen. (dat was dus het geval bij onze zoon) Ik ben naar een beddenspeciaalzaak gegaan, en daar hebben ze speciale kussens voor kleine kinderen (mijn eerst kussen staat er op de label) Hij was wel vrij prijzig (ik weet ook niet of ze bij Leen Bakker ofzo ook kinderkussens hebben) maar hij is wel veilig. Er zit speciaal materiaal in, waar ze niet (zo gauw) in kunnen stikken. De eerste week vond ik het heel eng, maar hij slaapt er nu ruim een jaar op en het gaat heel goed!

Groetjes Brenda
 
Terug
Bovenaan