Dekbed in de wieg??

Hoi meiden,

Ik heb een vraagje over een dekbedje in de wieg. Ik hoorde namelijk dat dat niet mag... Wie weet hier meer over? Men verkoopt namelijk wel dekbedjes voor in de wieg en dat snap ik dan niet helemala. Wie kan mij hier antwoord op geven?

Liefs Sas
 
het is beter om dekentjes te gebruiken ipv een dekbedje. Dit ivm ventilatie, en een dekbedje is te zwaar voor zo'n hummeltje, ze kunnen er ook heel makkelijk 'onder' schuiven wat de kans op wiegendood vergroot.
Waarom ze ze nog verkopen is mij ook een groot raadsel hoor. Vind het ook maar raar
 
Dat ze dat nog verkopen, is gewoon vanwege de commercie natuurlijk. Er wordt - in het algemeen, niet specifiek voor baby's hoor - wel meer verkocht waar je niets aan hebt of wat je eigenlijk beter niet zou kunnen kopen.

Blijft wel raar inderdaad!

Een dekbedje schijnt overigens ook veel warmer te zijn dan een dekentje; ik las ergens dat 1 dekbedje net zo warm is als 4 dekentjes.
 
Bij nader inzien (forum juni gelezen) ga ik een oploosing proberen te vinden dmv het dekbedje overdwars te gebruiken en zo goed in te stoppen en evt. een bandje aan het dekbedje maken.

Als het maar strak om het matraje zit en niet los kan.

Liefs Sas
 
hoi,

het gaat niet alleen om het feit dat het dekbedje los kan komen en dat de kleine eronder schijft, het is gewoon te warm, ik zou het niet doen hoor, maar dat is mijn idee.
 
Ik heb ook een dekbedje gebruikt bij mijn dochter en je moet idd wel opletten dat ze niet te warm liggen maar dat kan ook als je meerdere dekens gebruik.
Mijn zoontje van nu 5 maanden, was een prematuurtje en dan moet je helemaal opletten dus wij over op de dekens.
Tegenwoordig maken ze de bedjes zo op dat het kind aan het voeteneind ligt.
Dit was niet zo bij mijn andere kinderen. Hij kreeg 2 dekens en deze waren ook nog eens dubbelgevouwen, dus intotaal 4 lagen, en 2 krijken.
Dat vindt ik dus ook warm. Ik denk dat je op je gevoel af moet gaan en de boel goed in de gaten moet houden. Tis net wat je zelf wil, groetjes
 
Terug
Bovenaan