Dekbed voor een peuter

<p>Ik wil een dekbed kopen voor me zoon die binnenkort in een peuter bed gaat slapen, maar vroeg me af welke materiaal nou echt goed is?  Heb eentje gezien op de site van petite amelie die is <span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">synthetisch of is kantoen toch beter?  Er is zoveel keus? </span></p><p>iemand die een goeie tip heeft?</p><p> </p>
 
Ik heb er onlangs ook een aangeschaft en vond het ook moeilijk. Ik heb gekozen voor een katoenen omdat mijn zoontje het heel snel warm heeft. Synthetisch ademt niet zo goed.
 
 
Mijn zoontje sliep onder een katoenen peuterdekbedje. Was prima, niets bijzonders. Nu is hij over naar een groot bed en ligt onder een synthetisch dekbed, maar wat een verschil. Hij zweet zich een ongeluk en ligt er altijd maar half onder. Ik denk er toch weer over om een nieuw katoenen dekbed te kopen voor hem. 
 
Katoen vind ik persoonlijk voor alles fijner dan synthetisch. Ademt beter, niet zo warm, voelt fijner enz. Hebben zelf ook altijd katoen als dekbed, zou geen synthetisch willen.
 
Wij zijn ook voor katoen gegaan. Ik heb zelf regelmatig onder synthetisch gelegen maar zweet echt snel. En weet niet hoe het bij jullie zit, maar onze peuter zweet nogal s nachts. 
 
Wij hebben een donzen dekbedje (dun) met een katoenen hoes, simpelweg omdat ze vaak in ons bed ligt en wij die zelf ook hebben en ze die iig fijn vind. Ik weet dat het niet voor iedereen is, maar ik vind dons heel fijn omdat het niet zweet, in de zomer niet te warm en in de winter niet te koud is. 
Synthetisch zou ik echt niet doen, tenzij je natuurlijk last hebt van allergieën en het noodzakelijk is. 
 
Oh wat heb ik mij destijds ellendig lang verdiept in precies dezelfde vraag! Haha wat doen we onszelf soms aan he. De vulling mag synthetisch zijn als de tijk, dat is de hoes van het dekbed zelf, maar katoen is. Beter bed heeft een peuterdekbed van 150cm geloof ik. Die is het bij ons geworden. Ons zoontje heeft het wel snel heet dus hij heeft een tijd alleen onder de dekbedovertrek geslapen. 
 
Terug
Bovenaan