dekbed vraag

Hoi!

Vanmiddag bij Leenbakker een kinderdekbed gekocht en twee mooie overtrekken van prinses en dora. Het is een kinderdekbed maar wel de gewone bedmaat 140 bij 200. Isabelle heeft ook een groot bed en gaat er deze week in slapen... Eerst was ik van plan haar in haar grote bed te laten slapen met gewoon haar slaapzakje aan en verder niks. Maar dan is dat bed wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg groot! Dus toch maar meteen een dekbed dacht ik toen.
Dus vanmiddag afgerekend bij Leenbakker en toevallig bij de kassa zie ik erop staan een rood bord met daarin een streep van 0-3. Dus het is waarschijnlijk vanaf 3 of 4 jaar pas dat ze eronder mag slapen????????
Dus toen ging ik dus weer twijfelen...mag ze nu WEL of NIET onder een dekbed slapen. Het is een gewoon dekbed 140 bij 200 de buitenkant is katoen de binnenkant polyester en het is 350 g/m2. Ik vind het dus errrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrug lastig... Dus graag weer jullie hulp!!!!!!

Groetjes Babybelle

o meid,

Wat maakt zoiets je onzeker!!!
Ik vind het ook heel vreemd.
Maar ik denk dat het betekent dat het stikgevaar geeft bij het in de mond stoppen (dus het losse spul wat IN het dekbed zit)
Bij 2 jaar mogen de kindjes er onder slapen.
Dus ik denk dat je haar er gewoon lekker mee kunt laten slapen.
Veel succes ermee.

groetjes Marianne

Ps. Anne-Sophie slaapt ook onder een dekbedje. En als ze het te warm heeft ofzo, slaat ze het gewoon weg.

Klopt, ze mogen vanaf 2 jaar onder een dekbed. Maud ligt er ook al heerlijk onder! En we hebben gisteren haar meegroeibed in elkaar gezet. Ze heeft er heerlijk in geslapen vannacht en is er gisteravond maar 1 keer uitgekomen. Dat viel ons erg mee, ben benieuwd hoe het vanavond gaat....

Hoi hoi

Rik slaapt in een zomerslaapzakje en een zomer dekbed.
Rik komt namelijk onder zijn dekbed uit, vandaar dubbelop.
Maar zou gewoon dat dekbed gebruiken, de kleintje hebben nu de leeftijd dat ze zelf eronderuit kunnen gaan.

X Saskia

Hoi,

Ik denk dat ze 3 jaar  erop schrijven omdat ze zich in willen dekken als producent zodat ze niet aansprakelijk zijn als er iets mis gaat met een kindje. Dat zie je ook veel bij speelgoed. Er zullen vast kindjes zijn onder de 3 die er nog niet geschikt voor zijn maar als jij als moeder denkt dat het kan dan kun je het volgens mijn wel gewoon doen hoor.

gr.ing

Hoi,

Ik denk dat ze 3 jaar  erop schrijven omdat ze zich in willen dekken als producent zodat ze niet aansprakelijk zijn als er iets mis gaat met een kindje. Dat zie je ook veel bij speelgoed. Er zullen vast kindjes zijn onder de 3 die er nog niet geschikt voor zijn maar als jij als moeder denkt dat het kan dan kun je het volgens mijn wel gewoon doen hoor.

gr.ing

Mijn zoontje ligt al sinds hij anderhalf is onder een dekbed...moest wel, want zijn kamer was van de winter ijskoud!! Nu ligt hij in een peuterbed en ligt het dekbed alleen met de achterkant vast, hij lag eerst helemaal vast, maar is er een keertje onder geschoten en wist niet hoe hij er onderuit moest komen, vandaar dat hij nu helemaal los ligt. En dat gaat prima hoor, hij trekt hem zelf over zich heen en soms ligt hij dwars over z'n bed en ligt z'n dekbed aan het voeteneind!

Dus je kan het gewoon gebruiken hoor, ze zijn nu echt op een leeftijd dat ze het zelf van zich af kunnen halen!

Groetjes
Angel

Terug
Bovenaan