dekbed

Het is inderdaad gevaarlijk om een baby onder een dekbed te laten slapen. Ze kunnen er o.a. oververhit van raken. Toevallig staat er vandaag een stukje over in de telegraaf. Het is beter om een baby onder een dekentje te leggen. Of je kan bv. een slaapzakje aan doen.
Ik weet niet waarom ze eigenlijk verkocht worden. Toen ik laatst bij een babywinkel was en op zoek was naar een dekentje voor in de kinderwagen, toen zei de verkoopster dat veel ouders een dekbedje in de kinderwagen doen omdat het leuker staat dan een dekentje. Persoonlijk vond ik dit een beetje raar.
 
Er is deze week net een campanje begonnen tegen wiegedood waarbij gewaarschuwd wordt voor dekbedjes etc. Je krijgt van de kraamhulp bij de intake als het goed is een folder over veilig slapen. Je kunt deze ook halen bij consultatiebureau.
 
Hoi,

Van de winkeliers moet je het in deze niet hebben, die kijken alleen naar de omzet. Het wordt inderdaad sterk afgeraden i.v.m. oververhitting waardoor wiegedood kan optreden. Je kunt wel eventueel een dekentje in een dekbedovertrekje doen. Dit is wel toegestaan.

Groet Fonske
 
Iedereen weet dat roken slecht is en dat je er dood aan kan gaan, toch worden sigaretten gewoon verkocht omdat er vraag naar is!
Kwestie van vraag en aanbod...
 
Dat is net zoiets als die domme ouders en winkeliers die riemen aanschaffen, zodat een kindje zogenaamd veilig in bed ligt en zich niet om kan draaien op de buik.
Kun je je voorstellen wat er gebeurt als het kindje zich toch weet te draaien of zich weet te verstrikken??
Er zijn er meerdere aan overleden en toch wordt die rotzooi verkocht.
 
ik werk in een babyzaak
katoenen dekentjes worden vrkocht om je kindje onder te laten slapen. somige ouders willen toch een dekbedje, die verkopen we, maar dan alleen voor in de kinderwagen... want dat zeg ik er ook altijd bij; ze kunnen warmte stuwingen veroorzaken en een klein babytje kan zijn eigen temp. nog niet regelen. Dus een dekentje KAN als je er maar bij blijft. ik raad het eigenlijk altijd af...
ik zou het niet gaan gebruiken bij mijn kindje...
liefs en succes iedereen lieke
 
Terug
Bovenaan