Dekbed

Goedemiddag moeders/vaders,

Ik heb een dochter van 5 en een halve maand.
Vanaf welke leeftijd mag je een dekbed gaan gebruiken? ik gebruik nu een laken en deken is dit wel vodoende?
 
Het wordt aangeraden om een dekbed pas na de tweede verjaardag van je kind te gaan gebruiken en in ieder geval niet voor de eerste verjaardag. Je kind kan er dan onder stikken. Ik zou echt wachten tot je kind twee jaar is, dan weet je zeker dat het geen kwaad meer kan. Mijn dochtertje (15 weken) slaapt onder een lakentje met twee dekentjes en ze heeft het heerlijk warm. Mijn zoontje (1,5 jaar) slaapt in een slaapzak. Die heeft hij al aan vanaf 4 maanden en dat gaat prima. Alleen als het heel koud is, dan geef ik hem nog een extra katoenen deken maar dat gebeurd maar heel weinig. Hij heeft het lekker warm.
Groetjes, Suzanne
 
nog lang niet, beste is om een slaapzak te gebruiken of wat je nu gebruikt, laken en deken(s). Wij gebruiken nu de slaapzak, vanaf toen onze zoon 4 maanden was. Perfect, want hij kroop op een gegeven moment onder de dekens vandaan en kreeg het koud.

Groetjes,
linda
 
Inderdaad een dekbedje pas als je kindje 2 jaar is.
Mijn zoontje is bijna 1 en die slaapt in een slaapzak en een lakentje + dekentje en slaapt heerlijk.
Groetjes, Luna
 
ja een gewoon dekbed uit een beddenzaak
maar ik heb een dekbed.
die kun je gewoon kopen bij een babyzaak die zijn speciaal gemaakt van katoen.die mag je gebruiken.vanaf dag 1.ik heb er 50 euro voor betaald.zelf de kraamzorg werd het goed gevonden.als het katoen is.
 
Terug
Bovenaan