Dekbed ?!

Hallo allemaal !!

Onze dochter wordt in maart a.s. 2 jaar en wij denken erover om haar onder een dekbed te laten slapen.
Nu zitten wij met de volgende vragen: Is het wel verstandig om je kind onder een dekbed te laten slapen en wat voor soort dekbed moet je dan kopen; een seizoenendekbed ?, zijn er speciale dekbedden voor kinderen en waar moet een dekbed van zijn gemaakt (bijv. het binnenste van een dekbed ?)

ALLE TIPS ZIJN WELKOM !!

Groetjes Kirsten
 
Hoi

Onze dochter is ruim 2 jaar, en zij slaapt nog in een ledikantje.
Ik heb haar sinds 2 maanden ook onder een dekbedje.
Dit is een seizoenendekbedje. (ledikant formaat)
Ideaal!!!!!
Ze vind het heeeeerlijk om er onder te slapen. En het is nu echt wel verantwoord hoor!
Ik doe wel onder het dekbedje, bij haar benen, een lakentje overdwars. Zo blijven haar beentjes lekker onder de deken. Ze lag in het begin namelijk nog wel eens met haar benen onder het dekbed vandaan, hierdoor kreeg ze ijspootjes, en daar werd ze 's nachts wakker van.
Nu vind ze het fantastisch om er onder te kruipen.

Suc6 groetjes Vilies
 
Hai,

Ons zoontje sliep bij 1 1/5 al onder een dekbedje voor in zijn ledikant en nu slaapt hij in een groot bed ook met dekbed...lekker warm!  Het maakt niet zoveel uit  wat voor dekbed je koopt...je heb speciale kinderdekbedden....maar volgens mij zijn deze wel veel duurder en zit er geen verschil tussen een gewone of een kinderdekbed...enkel de prijs dan... Sucses met je keuze

Groetjes San  
 
Hoi,
mijn zoontje (2,5) slaapt onder een 4-seizoenen dekbed van de Ikea  (25euro). (hij slaapt in een groot bed) Ideaal. lekker warm in de winter en koeler in het voorjaar/zomer.
 
Hoi,

Volgens mij zijn kinderdekbedden wel anders dan dekbedden voor volwassenen. Heeft volgens mij met de warmtestuwing te maken maar weet het niet zeker. En wat dat koud worden  betreft omdat ze het dekbed afschaffen; wij hebben het dekbed overdwars over de matras gedaan zodat ze lekker ingestopt blijven.

Groetjes NAtasja
 
Terug
Bovenaan