Dekbed

Hallo zonnetje,

Officieel mogen kinderen vanaf twee jaar onder een dekbed slapen.
Onze meid slaapt al vanaf afgelopen winter onder een dekbed. Bij ons boven is het erg koud en de deken trok ze er aan alle kanten uit. Die werd gewoon te kort om in te stoppen.
Ik ben die toen in een dekbedhoes (om het maar zo uit te leggen) gaan stoppen, maar ook dat werkte niet.
Mijn tante had nog een dekbedje liggen van haar kleinkinderen. Bijna niet gebruikt, uitwasbaar en ook nog in zomer en winteruitvoering. Dat hebben we toen geprobeerd en mevrouw hier sliep weer als een roosje.
Ik heb wel goed gekeken wat ze deed als er iets op haar gezicht kwam, maar ze duwde het dan weer van zich af. Dit heb ik eerst geprobeerd met een deken.
Kijk dus ook een beetje naar je eigen kindje. Onze meid sliep al onder een dekbed toen was ze nog geen 1.

Groetjes Anne

Hier ook een dekbedje sinds afgelopen winter. Ze is sterk genoeg om eronder uit te komen (maar is nog nooit voorgekomen). Natuurlijk let je in het begin goed op, maar het is echt een heel stuk fijner (en warmer). Ook Leah heeft een 4-seizoenendekbed.

zoals hierboven al is gezegd: vanaf 2 jaar ivm verstikkingsgevaar.
maar nathalia was 8 maanden toen ze haar dekbed kreeg, vanwege de kou in dat huis.

ik teste eerst wat ze zou doen als ze onder de deken terecht zou komen door de deken over haar heen te leggen.
ze schopte hem gelijk weg (ook in haar slaap)
als het straks weer kouder wordt, haal ik het dekbed weer tevoorschijn.

liefs, do

ook hier slaapt karlijn onder een dekbedje sinds een week of 4 a 5
en ze vind het heerlijk al moet ik haar sávnds goed leggen omdat ze erboven op ligt hihihi

groetjes maurilla

Hoi,

De jongste heeft pas sinds kort een lakentje, voorheen alleen een trappelzak, ik heb nog een ledikantdekbed van de oudste 2 en die gaat er in als het kouder word, ik geloof dat die 60 bij 120 is, weet niet meer waar ik die gekocht heb, is al 8jaar terug!

Gr MJ

Terug
Bovenaan