Dekbedje en wieg...

Hoi meiden,

Ik heb een vraagje over een dekbedje in de wieg. Ik hoorde namelijk dat dat niet mag... Wie weet hier meer over? Men verkoopt namelijk wel dekbedjes voor in de wieg en dat snap ik dan niet helemala. Wie kan mij hier antwoord op geven?

Liefs Sas

een donsen dekbed mag niet, maar je hebt van die speciale duodekens. ze zijn dubbel, dus voor in de zomer heb je er maar een nodig.
kan je halen bij prenatal....
succes, groetjes

tot 1 jaar oud is een dekbedje te warm, ik heb gewoon een katoenen dekentje gehaalt. Je kunt het ook aan de verkoopster vragen in een babyzaak. Zij helpen je geduldig.
GR Moniek

Ik zou het niet doen, en gewoon een dekentje kopen. Ze zijn nog steeds niet helemaal uit de gevolgen van een dekbedje ivm wiegendood. Ik zou me er niet aan wagen en het zekere voor het onzekere nemen.

Succes

ik sluit me helemaal aan bij debra
sommige mensen vinden het lariekoek maar je hoort steeds vaker over die onderzoeken ivm wiegedood dat ze het afraden tot minstens 2 jaar het beste is een wollen of katoenen dekentje.waarom zou je het risico nemen.stel dat er iets gebeurt dan vergeef je het jezelf nooit.maar ja het is jouw beslissing groetjes van een mama

Dekbedjes zijn net zo warm als 3 dekentjes en dus veel te warm voor je kindje, deze kan zijn temperatuur nog niet regelen en snel oververhit raken, wat wiegendood tot gevolg kan hebben, dat ze wel verkocht worden vind ik raar en onverstandig: koop het niet, neem liever geen risico!!

Terug
Bovenaan