dekbedje

Waar gaat het eigenlijk om?
Is de materie in het dekbedje niet goed? Of is het om het hoeslakentje? Ik heb dat eigenlijk nooit echt begrepen. Het liefst zou ik een paar dekentjes in een hoeslakentje willen doen, maar ik weet niet of dat gevaarlijk is.

Sanne
 
Mij is verteld dat dekbedjes te warm zijn en dat het kindje het dus te warm zal krijgen. Aangezien baby's er nog niet voor kunnen zorgen dat ze afkoelen kan dit gevaarlijk zijn en het wordt ook genoemd als een van de oorzaken van wiegedood. Volgens mij mag je wel een dekentje in een hoes doen, maar dan moet je ook in de gaten houden dat door die extra lagen stof het ook wat warmer kan worden. Succes
 
het om het dekbed zelf.omdat de hoeslaken al van katoen en vaak dekbedden niet voldoende ventileerd.maar je heb wel speciaal dekbedjes.je kan ze kopen bij de babyzaken.die zijn ook katoen gemaakt.ik denk als je meer dekens er doet dat het dan ook niet goed ventileerd.het gaat er vaak om als onder de dekens verdwijnen dan ze gewoon lucht krijgen.
 
Al voor de derde keer gebruik ik dekens in een dekbedovertrekje.Dit gaat prima Al moet ik zeggen dat onze jongste 8 weken ook erg lekker slaapt bij ons in bed onder een dekbed. Als je er maar voor zorgt dat ze biet onder het dekbed kunnen komem
(kussentje onderin het bedje) kun je volgens mij alles gebruiken
 
Hoi Sanne,

Toen ik zwanger was heb ik een heel leuk dekbedovertrekje gekregen. Deze heb ik helaas nog nooit kunnen gebruiken omdat het heel slecht schijnt te zijn. Ook dekentjes in een overtrekjes schijnt gevaarlijk te zijn omdat ze er onder kunnen kruipen en kunnen stikken. Ik neem gewoon het zekere voor het onzekere en gebruik mijn dekbedovertrekje dus niet. Ze zeggen dat je kindje 2,5 jaar moet zijn voor een dekbedje.

Groetjes,
Nanda
 
Hoi Sanne,

Volgens mij gaat het om het dekbed zelf.
Deze zijn vaak te dik en het materiaal laat niet voldoende lucht door. Wij gebruikten een lakentje + veluxdeken, sinds vorige week heb ik dit dekentje in een hoeslaken gedaan. Mijn zoontje rukte het lakentje vaak los en lag daar dan helemaal mee in de knoop waardoor hij niet in slaap viel. Hij is nu 6 en halve maand.
Volgens mij kun je dus prima een hoeslakentje gebruiken, alleen zorgen dat je kindje het niet te warm krijgt.
Succes ermee
groetjes Miranda
 
Een gewoon katoenen dekbedhoesje kun je prima gebruiken, zolang het er maar eentje is zonder opdruk. De opdruk laat vaak geen lucht door en zorgt voor extra warmte!
 
Terug
Bovenaan