Deken in wiegje en ledikant

Hoi meiden,

Ik heb even een vraagje. Ik heb een wiegje gekocht en moet hier nog een dekentje voor hebben. Aangezien de baby niet erg lang in het wiegje zal liggen vrieg ik me af of ik een ledikantdekentje kan kopen en deze bijvoorbeeld dubbel kan slaan voor in het wiegje. Anders moet ik straks voor het ledikant weer allemaal nieuwe spullen kopen en als het zo kan scheelt dat weer...
Andere tips over het opmaken zijn ook welkom.

Liefs Sas
 
hoi sas

ik heb ook een wiegje maar heb gewoon wel wiegdekentjes
later kan je die dekens ook voor andere dingen gebruiken {kinderwagen box enz}
hoe gaat het verder met jou
met mij gaat het best voel me een stuk fitter dan een week terug

groetjes mutsje
 
Ik had een ledikantdekentje in een katoenen dekbedhoes (ledikantformaat) gedaan. Dit kon ik zo kort op maken al ik wilde (dus bij de wieg lag t meeste onder t matras en later kon het gewoon in t ledikant. De deken was ook van katoen en dubbel (met klittenband) zodat ik zomers eentje erop kon doen en swinters allebei. Zeer handig! Ook met wassen, kon gewoon in de machine, hij was van Prenatal. PS het verbod op dekbedden ivm wiegedood geldt niet als je de hoes vult met een katoenen dekentje!
 
je kunt best het dekentje van je ledikant gebruiken hoor,zeker ook omdat je in de winter bevallen moet.Ik had de kinderen als baby in het begin overdag in de bak van de kinderwagen want ik hed dus geen wiegje,maar gebruikte daarvoor ook dat dekentje.Je kunt het deel wat te veel is ook onder het matrasje stoppen...

groetjes claudia
 
Gewoon het dekentje + lakentje van je ledikant gebruiken en dubbelvouwen.

Ik heb zo'n speciaal dekentje dat bestaat uit twee dekentjes op mekaar geplakt met klitteband, dus voor het wiegje gebruik ik er maar 1 die ik dubbelvouw, en nu het warm is krijgt mijn zoontje geen mutsje op snachts, zodat het eventuele teveel aan warmte via zijn hoofdje wegkan.

Dus idd zonde van het geld om een klein dekentje te kopen.
 
Ja badlakens, daar zweer ik ook bij. Wij hebben dat geleerd in het ziekenhuis waar mijn dochter lag. Gewoon een klein dekbedhoesje (katoen) en een of twee badhanddoeken er in. Ideaal!
 
Terug
Bovenaan