deken of dekbedje in het ledikantje

Hoi iedereen,

Ik was me even wat af aan het vragen:

Mag je bij een baby al een dekbedje gebruiken of miet je dekentjes gebruiken?

Ik heb namelijk hele leuk dekbedovertrekjes gezien maar weet niet of het zin heeft om ze al te kopen?

groetjes
Anita

Hoi Anita,

bij een baby mag je geen dekbedje gebruiken.
Deze is nog te zwaar en krijgt de baby niet van zich af als hij eronder gat liggen.
De baby kan dan stikken.
Vanaf 2 jaar magje wel een dekbedje gebruiken maar veel doen het er ook al eerder bij 1 jaar of 1,5 jaar.
Dan zijn de kindjes meestal wel in staat om het dekbedje van zichaf te krijgen mochten ze eronder komen.

groetjes fanny.

Hoi,

ik hoor hier helemaal niet thuis, maar bij het zomer-2007forum, want toen is onze jongste geboren, maar uit pure verveling zit ik overal een beetje te lezen en zag je berichtje staan.

Een dekbedje wordt ook afgeraden tot twee jaar omdat het veel te warm is voor een baby. Wat je wel kan doen is een dekentje in een overtrekje stoppen. Dat hebben wij ook gedaan bij alledrie en dat is maar goed ook want ze zijn behoorlijk beweeglijk en kregen het alledrie voor elkaar om een lakentje in no-time als een prop onder het dekentje te trappen.

Groetjes van marloes en nog een hele fijne zwangerschap!!!

Hoi Anita,

inderdaad geen dekbed gebruiken. Wij deden bij onze eerste ook een dekentje in een overtrek, dus je kunt ze wel kopen . Maak het bedje wel laag op, dan kan je kindje nooit in de overtrek belanden.

De makkelijkste oplossing is dan idd een dekentje in een overtrekje!
Wel even kijken of de maten dan kloppen (wij hebben een dekentje van de prenatal die is breder en past in een Junior hoes!).
Wij hebben in het begin steeds deken + lakentje gebruikt en nu is onze jongste en hij slaapt nog steeds onder een dekentje maar nu in een overtrek. Hij heeft het altijd lekker warm in bed en dan is een dekbed een beetje overdreven.... denk dat het in de winter pas een dekbed gaat worden.

groetjes,
Marije (novemberforum)

Hoi hoi,

Bij ons meisje (net 2) hebben we inderdaad een dekentje gebruikt met een lakentje. Na ongeveer half jaar hebben we het lakentje vervangen door een dekbedhoes. Wel zo makkelijk.

Ze slaap nu onder een dekbedje, zelfs met deze warmte. Als we haar met een lakentje in bed leggen, gaat ze niet slapen. Als ze slaap, na een kwartiertje, trekken we de deken omlaag. Als ze het s'nachts koud krijgt trekt ze hem zelf weer over.  ideaal!!

Groetjes Noah

Terug
Bovenaan