Deken of lakens

hoi,
over het algemeen is alleen een lakentje veel te dun zeker in de winter. Een baby ligt meestal met kleertjes aan onder een deken en laken en de eerste dag/dagen zelfs nog met een kruik erbij!
Er is nog een topic over geweest een paar weken geleden, misschien kun je die nog terug vinden.
groeten Elke

Volgens mij wordt voor Januari zelfs twee dekentjes en een lakentje aanbevolen. Op mijn afstreeplijstje van de kraam zorg i.i.g. maar dat kan verschillen)

Dekbedjes worden afgeraden tot  ze een jaar of 1 á 2 zijn, i.v.m. wiegendood. (maar sommige dingen kunnen ook een modegrill zijn en dan is het volgend jaar weer anders)

Hai,

Mijn dochter werd geboren in juni maar hield zichzelf niet goed warm. Ze sliep onder een dubbelgeslagen dekentje en daarbij natuurlijk een lakentje want dekentjes kriebelen. In de wieg hadden wij ook een katoenen dekentje. Dekbedje wordt afgeraden want daar kunnen ze in stikken als ze eronder raken. Toen haar temperatuur stabiel was lag ze onder een enkele laag denkentje met lakentje. Inmiddels is ze 15 maanden en vreselijk actief in bed dus slaapt ze in een slaapzak. Dekentje en lakentje zijn weg.

Nr.2 wordt in januari geboren en ook die krijgt een lakentje en dekentje op het bedje en in de wieg. Indien het te koud is met een kruikje in het begin. Afhankelijk of dit ook een beweeglijk kind wordt blijft het een dekentje met lakentje of later wellicht een slaapzak.

gr.Ing

Hai meiden,

Ik heb gekozen voor een duo-deken met daaroverheen een dekbedovertrekje (kan je kopen bij Prenatal)
Een duo-deken is eigenlijk hetzelfde als 2 dekens met een lakentje, maar dan in dekbed-vorm en is geschikt voor baby's (ook onder de 2 jr.)

Ik vind het zelf vreselijk om onder een deken en een laken te liggen en lig veeeeeel liever onder een dekbed vandaar eigenlijk (ik dacht dan vindt mijn kleine uk het vast ook lekkerder onder een dekbedje hahahahaa)

xxES

Allebei : dekentje en een lakentje.
Na een paar weken lag mijn oudste in een slaapzakje met een lakentje.

Jules was in december geboren en als het dan een erg koude nacht was in dec/jan dan lagen we er een kruik bij.

Hallo,

Ik heb voor de kleine een deken en een lakentje en dan natuurlijk nog een kruk voor de 1ste dagen.

Ik gebruikte bij mijn 1ste pas een slaapzak toen ze een paar mnd was, dus die heb ik nu niet eens gekocht.

Fijne zwangerschap

Terug
Bovenaan