deken of niks??

 hallo

ik heb een zoontje van anderhalf die alleen in slaapzak slaapt omdat hij zo veel draaid en dat ik toen bang was dat hij onder de deken zou komen heb ik op advies van het cb de deken weggehaald.
Nu het erg koud buiten word en hij elke keer snachs wakker word en koude handen heeft en alles ben ik bang dat hij het erg koud heeft.
maar het probleem is dat hij nog steeds zoveel draaid dus mijn angst nog steeds is geen deken gebruiken maar dan heeft hij het koud

ik kleed em erg dik aan in bed maar het helpt niet wat moet ik doen??? iemand ervaring ermee gr jay_jm
 
Hoi,

Ik ken het 'probleem'. Mijn dochter vind ik regelmatig terug aan haar voeteneind of in de breedte.
Nou heeft zij een erg koud en tochtig kamertje.
Zij krijgt dus een romper met lange mouwen, pyama (nog een dunne, maar voor straks lekkere flanellen of dikke pyama's) en  een winterslaapzakje aan. Die winterslaapzak is met mouwen en ook gevoerd.
Ik leg haar dan ook nog onder een deken die ik dubbel vouw en mijn ervaring is dat zij er zelf overheen kruipt en wegtrekt als het haar in de weg ligt.
Ze slaapt ook met een hydrofieldoek  en een knuffeltje  waar ze allebei mee knuffelt en friemelt om in slaap te vallen en legt die ook over haar hoofd. Maar ze zorgt wel dat ze ruimte heeft om te ademen en het gaat super hoor.
Ze is overigens 6,5 maand oud.
Doe wat je hart je ingeeft.

Liefs Reneke  
 
Ik heb mijn dochter rond die leeftijd een wiegdekentje als extra deken gegeven. Die zijn niet zo groot en daar kwam ze nooit onder te liggen, maar ze had wel een extra laagje.
 
Hoi, er zijn winterslaapzakjes met (afritsbare) mouwen te koop bij o.a. prenatal. Deze zijn lekker dik en dus heerlijk warm. Koude handjes is overigens geen indicatie of de kleine het koud heeft of niet. Je kunt in het nekje voelen of de temp. goed is en anders evt de voetjes.....
Je hebt ook (hele dure) 4-seizoenslaapzakken. Kun je de voering en de mouwen eraf halen....

Misschien is dat een idee?!

Groetjes, Yvette
 
hallo

ik heb hetzelfde mee gemaakt met mijn dochtertje, ik heb nu een winterslaapzakje gekocht waar je de mouwen ook vanaf kunt halen.. en ik vind het echt een uitkomst, het merk van mijn slaapzakje is van purflo. succes ermee

groetjes esme en megan
 
Hoi

Ik ken het probleem ook.
Bij mijn oudste dochter heb ik toen via Marktplaats een geweldige slaapzak gekocht met mouwen eraan. Top!

Er vertelde in die tijd ook iemand dat haar kinderen altíjd onder de dekens sliepen. Dat vonden ze lekker, en zij maakte daar geen punt van.
Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt hoor, ik zou ook niets riskeren.

Sterkte!

Gr. Vilies
 
Hai,

Hier ook bekend probleem, mn dochter slaapt ook in een slaapzak.. die is best dik maar toch nog heeft ze het koud en ik denk dat ze het niet prettig vind om op een leeg matras te liggen. Heb nu een dekentje van Vellux dat is luchtdoorlatend, dus ze stikken hier niet onder.. je kunt eens kijken bij babyspeciaalzaken.. succes!xxx
 
Terug
Bovenaan