deken vraagje

hoi allemaal,

ws iz iedereen hier in zekere zin wel bezig met de baby uitzet en de inrichting van de babykamer en daarover heb ik een vraag. wij hebben een ledikantje met de normale maat van 120 x 60 cm. we weten dat het niet gezond is voor de baby om het eerste jaar een dekbedovertrekje te gebruiken, maar ik weet toevallig dat we er wel een krijgen.

nu moeten we nog 2 dekentjes kopen voor het ledikantje, maar er is er geen een die volgens ons uiteindelijk in het dekbedovertrekje gaat passen. de meeste maten zijn groter dan de 120 x 60 cm.

welke maat dekentje hebben jullie gekocht? hebben jullie nog bijzonder materiaal gekozen?

alvast bedankt voor je reactie!

groeten Petra

Hoi Hoi

Ik heb dekentjes op de jonge gezinnenbeurs gekocht, moet je eerlijk zeggen dat ik de maat zo niet eens uit mijn hoofd weet, maar t zijn ledikantdekentjes, dus ging er vanuit dat die maat wel standaard is. (Ze passen iig goed...) Maar of ze in een dekbedhoesje passen weet ik niet. Ben wel van plan om na een tijdje de lakentjes door dekbedhoesjes te vervangen, lijkt me praktischer, maar kan je dus nog geen antwoord geven over de juiste maat daarvoor...

Mick

Wij hebben vellux deken voor in de dekbedhoes. Dit is een soort van dekbedje wat goed ademt.
http://h-dumpie.nl/ product_info.php?cPath=29&products_id=206
Deze hebben wij.

Groetjes

Ik gebruik voor Feline nog steeds een lakentje met dekentje. En dat dekentje past denk niet in een dekbed, maar om gewoon zo te gebruiken is het prima.
Gewoon een standaard maat van Prenatal. En Hema heeft het volgens mij ook.

groetjes Maris

Hoi hoi,
Een ledikant dekentje heeft idd de maat 75x150 hij moet tenslotte goed om het matrasje heen passen.
Een dekbedje heeft echter ook die maat dus zal de overtrek dat ook zijn. Als het dekbedje nl. 60x120 zou zijn dan ligt het kindje bloot aan de zijkanten een dekbed cq deken is altijd groter dan de matras maat (Denk maar aan je eigen bed vaak 90x200 maar je dekbed is 140x200!)

Hoop dat je er wat aan hebt groetjes!

Hoi dames,

ik weet niet, maar is een medicot hetzelfde als een ledicant?
Ik heb in alle geval een medicotdeken voor mijn dochtertje met hierover een koeka overtrek, nu ik weet niet over welke maat het gaat.
Maar ik dacht dat medicot en ledicant hetzelfde is? Of heb ik het mis??

Liefs,
van ons

Hoi Dames,

Ik heb ook een aantal dekentjes in de 'standaard'ledikant maat voor mijn dochter. Soms heb ik er een lakentje onder en dekentje overheen, maar soms doe ik de deken ook in een (klein) dekbedhoesje. (Ik heb er wat   van ikea en de wibra). Dan vouw ik de deken dubbel in de lengte (lekker warm in de winter!) en kun je m ook nog net instoppen.
Overigens vinden sommige kindjes het helemaal niet lekker om strak te worden ingestopt, mijn dochter woelde zich altijd meteen los en ging dan pas lekker slapen.
Zij gaat nu naar een peuterbedje en krijgt dan een 'echt'dekbed.

Succes met jullie keuzes!

Liefs, Marcia mv Puck

Terug
Bovenaan