dekentje of dekbedje?????????????

Hallo,

Mijn zoontje heeft een lakentje en dekentje op bed zoals geadviseerd word.
Hij is nu 9 maanden. En ik vroeg me af wat jullie gebruiken.
Een dekbedje of een dekentje? En weet iemand vanaf wanneer je een dekbedje
kunt gaan gebruiken. Ik vind het zelf namelijk veel lekkerder liggen.
Maar veiligheid boven alles.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Hoi,

Naar mijn weten mag je vanaf 1 jaar een dekbedje gaan gebruiken.
Daan slaapt op het moment alleen in een slaapzak, want hij draait en woelt het hele bed door. Maar ik heb zelf een dekbedovertrekje om het dekentje.
Ik vond het altijd zo'n gedoe met een lakentje en Daan speelde hier ook mee vandaar dat ik een overtrekje heb gekocht.
Mijn vriendin heeft overgings haar zoontje vanaf een maand of 8 onder een dekbedje laten slapen.

Groetjes Saskia
 
Hoi,
 Mijn dochter is 11 maanden en slaapt onder een lakentje en dekentje in haar eigen bed. Maar als ze niet kan slapen slaapt ze bij mij in bed met het dekbed. Er is mij verteld dat je een dekentje niet in een overtrek mag doen i.v.m. stikkingsgevaar. kindje kan erin kruipen.
Het veranderd ook steeds. Toen ik klein was moesten babies juist onder een dekbed. Groetjes,
 
Dylan is nu bijna 10mnden, en slaapt in een slaapzak.Maar hij is klaar voor een dekbed.Die komt er dus nu ook snel.Kijk naar je kindje, jij weet t best of hij er klaar voor is, en of t veilig is.
 
Hallo,

Mijn oudste slaapt vanaf anderhalf onder een dekbed in een groot bed, net als zijn broer. De jongste wordt morgen 1 die slaapt nog onder een deken en dat duurt ook nog wel even voordat hij aan een dekbed toe is, hij beweegt nog veel te veel en dat vind ik zelf niet zo'n prettig idee nog.

Groetjes,

Linda
 
Hoi
Op de site van stichting wiegedood wordt aangeraden om je kindje niet te warm te slapen te leggen en tot 2 jaar geen dekbedje te gebruiken.
Ieder zijn keus, maar je zou eens kunnen kijken op www.wiegedood.nl
Groetjes
 
Hoi!

Persoonlijk zou ik me aan t advies van de stichting Wiegedood..geen dekbedje voor t 2e jaar! Ik wil geen risico lopen, maar inderdaad..ieder zn eigen keus!

Veel liefs,
Jacomien
 
Mijn zoontje is nu 16 maanden en slaapt nog in een slaapzak, omdat hij zijn hele bed doorgaat. In het begin sliep hij ook onder een deken maar hebben al snel een slaapzak moeten kopen.  Een dekbed zou voor hem (en mij, zou om de minuut kijken) dus helemaal niks zijn.

Hangt dus denk ik ook van het kind af en hoe stil hij/zij in bed ligt.

Groetjes,
Lia
 
Terug
Bovenaan